גוגל מעדכנת את כלי הפיתוח שלה עם יכולות חדשות שיקלו על מפתחים גם ב-iOS

בדיקת אפליקציות על 20 מכשירים בענן, צילום: Google I/O 2015

אירוע הפתיחה של כנס המפתחים Google I/O 2015 שנערך אתמול (יום ה’) כלל הכרזות רבות ומגוונות, אולם נדמה שהפעם הייתה התייחסות מועטה לטכנולוגיות וכלים חדשים הזמינים למפתחים, וכי גוגל התמקדה בעיקר בעדכונים לפלטפורמות השונות עליהן היא עובדת. כמובן שהאירוע נועד לרתום את המפתחים לפלטפורמות אלו, אבל ניתן היה להבחין שההתלהבות הרבה בקהל הגיעה דווקא בחלק הקצר בסוף, בו הציגה החברה חידושים בכלי הפיתוח שלה וגישה לשירותים גם ב-iOS.

כלי הפיתוח החשוב ביותר למפתחים, היא כמובן סביבת העבודה בה עושים שימוש לפיתוח האפליקציות. גוגל הכריזה על גרסה חדשה לסביבת העבודה היעודית של החברה לאנדרואיד, Android Studio 1.3 Preview. העדכון הגדול ביותר שמביאה עימה הגרסה החדשה הוא תמיכה מלאה בשפות התכנות ++C ו-C הכוללת: תיקון שגיאות בכתיבת הקוד, השלמה אוטומטית וניפוי שגיאות (Debug).

Google-io-2015-dev-2

חלק חשוב בתהליך פיתוח האפליקציה הוא כמובן שלב הבדיקות (QA), שנחשב למאתגר במיוחד באנדרואיד בגלל מגוון המכשירים העצום. על מנת להקל על תהליך הבדיקה, משיקה גוגל את Cloud Test Lab, סביבת בדיקות בענן המאפשרת דרך פשוטה לאוטומציה של בדיקות האפליקציה על גבי 20 מכשירי האנדרואיד המובילים בעולם. בסופו של התהליך יקבל המשתמש את הלוגים של הבדיקות ואפילו וידאו המציג את המסך של המכשירים עליהם נבדקה האפליקציה.

הכרזה חשובה למפתחי הווב היא גרסה חדשה של ספריית פולימר (Polymer) הכוללת רכיבים התואמים את שפת העיצוב Material Design. גרסת Polymer 1.0 אמורה לעזור בפיתוח מהיר יותר של אפליקציות ווב שלמות, כאשר בין החידושים רכיבים שלמים של תפריטים, מפות ואפילו תהליכי רכישה.

Google-io-2015-dev-1

גוגל סיפקה מספר חידושים גם למפתחי iOS אשר רוצים גישה נוחה לשירותי החברה, כאשר ההכרזה החשובה ביותר הינה אימוץ רשמי של CocoaPods (כלי לניהול ספריות חיצוניות עבור Swift ו-Objective C). המשמעות היא שמעכשיו תספק גוגל גישה ל-SDK השונים שהיא מספקת (כמו Analytics ו-Maps) לשירותיה ישירות דרך CocoaPods, מה שאמור להקל משמעותית על תהליך היבוא ושילוב ספריות אלו בסביבת העבודה Xcode, המשמשת לפיתוח אפליקציות iOS.

היו גם מספר הכרזות נוספות בתחום הענן למפתחי האפליקציות, הסיבה היא שגוגל משדרגת אותו באופן תמידי לאורך כל השנה. אבל הייתה הכרזה אחת חשובה מאוד שזכתה לתשואות רבות: Google Cloud Messaging עכשיו גם ב-iOS. למי שאינו מכיר, מדובר בשירות דחיפת ההודעות (Push) הפופולרי של גוגל שעד כה היה זמין רק באנדרואיד וכרום.

עדכון חשוב לשירות הוא תמיכה בנושאים, כלומר, המשתמש יוכל להירשם לקבל הודעות בנושא ספציפי, בעוד המפתח לא צריך לממש זאת בעצמו. גוגל תנהל את התהליך עבור המפתח, מה שיחסוך ממנו מימוש מסדי נתונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים