גוגל חושפת את Smart Lock Password: מערכת ניהול סיסמאות וכניסה אוטומטית לאפליקציות

גוגל הציגה במסגרת אירוע הפתיחה (יום ה’) של כנס המפתחים השנתי שלה – Google I/O 2015, תכונה ייחודית אשר נדחקה מעט לשולי עניין הקהל, בשל ההכרזות הגדולות השונות דוגמת Google Photos ו-Android M. מדובר במערכת האוגרת את פרטי ההתחברות של המשתמש באפליקציות ואתרים שונים ומאפשרת כניסה אליהם באופן אוטומטי.

ראשית, חשוב לציין כי לתכונה החדשנית העניקה גוגל את השם “Smart Lock Password”, והיא, לפי המידע שמסרה, תשולב באופן מובנה בגרסתה העתידית של מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android M כמובן), אך גם במכשירים בעלי גרסת אנדרואיד ישנה יותר במידה ועדכנו את שירותי Google Play לגרסה האחרונה.

בעת התחברות לאפליקציה או אתר אשר תומך ב-Smart Lock Password, תישאלו על ידי המערכת האם תרצו לשמור בה את פרטי ההתחברות לאותו אתר, כאשר במידה ותשיבו בחיוב, תאפשרו למערכת לעשות את פעולת הכניסה לאותו אתר באופן אוטומטי, וללא כל פעולה נדרשת מצדכם. הפעולה הזו תתקיים בכל מכשיר אליו מחובר משתמש הגוגל שלכם, כך שלא תיאלצו לבצע את הפעולה שוב ושוב. לדוגמה: אם התחברתם לאפליקציית Netflix דרך הסמארטפון לא תצטרכו להתחבר אליה שוב מהטאבלט.

עוד מסרה ענקית החיפוש כי המערכת לא תתמוך בעצמה באף אפליקציה או אתר מסוג כלשהו והמפתחים יצטרכו לשלב API פשוט יחסית באמצעותו יוכלו המשתמשים לנצל את Smart Lock Password. נכון לעכשיו, Smart Lock Password כבר פועל באתרים גדולים כגון: Netflix, The New York Times, Instacart, Orbitz ו-Eventbrite.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים