אפל מפתחת בסיס נתונים עצמאי לשירותי המפות של החברה, תפסיק את ההתקשרות עם חברות צד שלישי

למרות שהחליפה את Google Maps בשירות מפות משלה, מבצעת אפל שימוש בבסיסי נתונים של מספר חברות צד שלישי לצורך הצגת המפה כפי שהיא מוצגת למשתמשי iOS ברחבי העולם. לאחר שדיווחנו לפני כשבוע על כך שאפל מתכננת להציג מספר שיפורים משמעותיים לשירות המפות כבר ב-iOS 9, נראה כי לחברה מקופרטינו שאיפות גבוהות למדי בכל הנוגע לעתיד Apple Maps.

מקורות האתר 9To5Mac חושפים כי אפל מפתחת מסד נתונים עצמאי בעבור שירות המפות שלה, על מנת להחליף את אלו של חברות הצד השלישי איתן היא עובדת כיום. עבור תפעול שירות המפות שלה, מושכת אפל נתונים גיאוגרפיים ממספר חברות, כגון TomTom, Yelp ועוד, ובכך מציגה אפליקציית המפות את כל המידע הנדרש, שכן בניגוד ל-Google Maps, אין ברשותה בסיס נתונים עצמאי לשירות.

את איסוף המידע לצורך יצירת המפה הבסיסית אליה יתווספו באופן קבוע נתונים לאפליקציה, מבצעת אפל באמצעות רכבים ייעודיים המצלמים תמונות סטילס ואוספים נתונים. רכבים אלו חגים בגבולות לוס אנג’לס, דאלאס וניו יורק בלבד, אך צפויים להגיע למקומות נוספים.

Apple-Maps-Yelp-Reviews

אפל מצפה כי עד 2017 תצליח לסיים עם הפיתוח ותוכל להחליף את החברות עימן היא עובדת. עם זאת, ייתכן כי לא תצליח לסיים זאת עד 2017 וכי נחזה בצעד זה מתבצע רק במהלך 2018. מעברה של אפל להסתמכות על שרתיה בלבד משמעותו מידע מדוייק ועיקבי יותר בעבור המשתמשים, לצד שליטה מלאה על שירותי המפות.

נוסף על כך, מוסרים אותם מקורות כי אפל עובדת על שירות 3D Street View עצמאי, שיספק למשתמשים תמונות מלאות של הרחובות אותם הם מחפשים, זאת בדומה ל-Google Street View. אותם רכבים האוספים מידע לבסיס הנתונים של אפל, מצלמים תמונות סטילס על מנת לאגוד את כל הנתונים הדרושים ל-Street View. כמו כן, מוסרים המקורות כי אפל לא מעוניינת בשירות הזהה לזה הנמצא במפות של גוגל ולכן מחפשת החברה דרכים על מנת להציג את תמונות הרחובות בצורה שונה ומקורית למשתמש.

כחלק מפרוייקט הנקרא Project Gardar, מצלמים הרכבים של אפל תמונות של עסקים, הצפויות להשתלב באפליקציית המפות כבר ב-iOS 9, שתוצג בשבוע הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים