יונדאי מציגה את הרכב המקוון בישראל ופותחת בתחרות פיתוח אפליקציות

במסיבת עיתונאים שערכה הבוקר (א’) כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, הוצגה מערכת בידור חדשה המוטמעת בדגמי הרכבים של החברה והופכת אותם למכוניות מקוונות. מערכת הבידור, שפותחה בשיתוף פעולה בין כלמוביל, גיל-קאר וחברת Moblin מחליפה את המערכות הישנות מבוססות Windows CE בפתרון מבוסס אנדרואיד ומציעה חיבור ישיר לאינטרנט דרך חברות הסלולר בישראל.

דוידי פיאמנטה, מנכ”ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, ציין במהלך מסיבת העיתונאים כי בחברה בחרו “בפתרון הפשוט והנוח ביותר עם מערכת סגורה מבוססת אנדרואיד, שאושרה על-ידי גוגל, אליה צורפו אפליקציות נוספות, כמו Waze, דרך הסכמים נפרדים”.

מערכת הבידור תגיע עם רכביה החדשים של יונדאי, תחילה בדגמי ה-X35 וה-iX35 ובהמשך גם לדגמים נוספים של החברה. לכל רוכש רכב שיקבל את המערכת יוענק כרטיס SIM עם חבילת גלישה (דאטה בלבד) מטעם אחת מספקיות הסלולר בנפח המוגבל ב-3GB בחודש למשך השנה הראשונה בלבד.

הסכמים נוספים שערכה החברה עם ספקיות שונות יציגו במערכת הבידור המקוונת רדיו אינטרנטי מבית Nobex, טיונר מבית פיליפס ורכיב בלוטות’ מבית Parrot, כאשר מערכת הבידור כולה תרוץ על-גבי המערכת על שבב של חברת קוואלקום.

מערכת הרכב המקוון שנבנתה עבור רכבי יונדאי מסוגלת להתממשק עם כל מכשיר סמארטפון לשם הצגת אנשי קשר, שיחות טלפון, מוסיקה ועוד ותומכת במגוון שפות, בהן עברית, אנגלית, רוסית וערבית. בחברה ציינו כי עדכונים שוטפים יתבצעו למערכת דרך האוויר (בעדכוני FOTA), כאשר בעתיד ייעשה שימוש גם בטכנולוגיית הדור הרביעי מסוג LTE, זו נבדקת בימים אלה מול ספקיות הסלולר בישראל.

על מנת להימנע מתפעול מערכת הבידור בזמן הנסיעה בדרך שתסיח את תשומת לב הנהג מהכביש, לא מציעה המערכת הסגורה של יונדאי אפשרות להפעיל את נגן הוידאו של יוטיוב או לצפות באתרי אינטרנט, אולם בחברה ציינו כי ניתן להפעיל את אפליקציית יוטיוב על גבי המכשיר הנייד ולהאזין דרכה למוסיקה דרך המערכת בלבד. בנוסף, מציעה החברה גישה מהירה דרך המערכת לספר רכב דיגיטלי עם אפשרויות חיפוש ושירותי תקשורת עם החברה לצורך טיפול מהיר בתקלות.

תחרות מפתחי אפליקציות לרכב המקוון

לצד הצגת מערכת הבידור לרכב המקוון של יונדאי, פתחה כלמוביל את הדלת למפתחי אפליקציות אנדרואיד המעוניינים לקחת חלק בפיתוח למערכת החדשה דרך תחרות אפליקציות Hyundai i Way. במסגרת התחרות תקים יונדאי מעבדת פיתוח במטה החברה, שם יוכלו המפתחים הזוכים בתחרות לפתח את האפליקציות ולהיעזר בצוות החברה.

hyundai-i-way-gadgetyכל מפתח הנרשם לתחרות יקבל סביבת פיתוח (API) לממשק המערכת ופורמט להצגת הרעיון. ההרשמה לתחרות תהיה זמינה במשך חודש יוני כולו, כאשר לאחר מכן ייבחרו 20 הרעיונות המובילים שיוצגו לחבר שופטים, הכולל את דוידי פיאמנטה, מנכ”ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, נציג קבוצת Hyundai Venture Investments, אסתר ברק לנדס, מנכ”לית חממת נילסן אינובייט, שחר בר דוד, מייסד ומנכ”ל חברת “שרוטונים” ואור עופר, שותף, מייסד ומנכ”ל חברת SimilarWeb.

מתוך 20 הרעיונות המובילים, יבחר צוות השופטים את שלושת הרעיונות הגדולים ביותר. החל מה-29 ביולי ועד ה-28 באוקטובר יוכלו שלושת הנבחרים לפתח את האפליקציות שלהם, כאשר בסיום הפיתוח ייבחרו הזוכים ויזכו להטמעת האפליקציות שלהם ברכב המקוון.

לזוכה במקום הראשון יוענק פרס כספי בגובה 100,000 שקלים, כאשר לזוכים במקומות השני והשלישי יוענקו 30 אלף שקלים ו-15 אלף שקלים בהתאמה. האפליקציות שיפותחו על ידי מפתחי צד שלישי שישתתפו בתחרות ישארו בבעלותם המלאה, אולם הם ידרשו לחתום על הסכם שימוש בלעדי מול כלמוביל למשך תקופה של שנתיים ועבור השוק הישראלי בלבד.

לאתר המידע על תחרות האפליקציות


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים