הוכרז: Nvidia GTX 980Ti – גרסה משופרת של דגם הדגל

בעולם המאיצים הגרפיים של Nvidia צירוף האותיות Ti, אותו השאילה החברה מטבלת היסודות בה הוא מסמל את היסוד טיטאניום, מסמן זה שנים גרסאות מהירות יותר של הדגמים המקבילים בשמם. עתה, בפתח תערוכת המחשוב השנתית, Computex, מציגה יצרנית השבבים דגם Ti מעניין במיוחד, אשר לכנותו גרסה מהירה יותר של דגם הדגל יהיה לנקוט בלשון המעטה – Nvidia GTX 980Ti.

כפי שרובכם ודאי יודעים, קו דגמי המאיצים האחרון מבית Nvidia מעט שונה משהיה בשנים עברו, שכן ה-GTX Titan X החדש, בשונה מקודמיו, הינו מאיץ גרפי טהור ולא ממלא בנוסף תפקיד של מאיץ חישובי (GPGPU). על כן, שבב ה-GM200 המפעיל אותו מהווה את השבב הגרפי החזק ביותר בקו הדגמים, והיות ודגם הדגל הנוכחי, ה-GTX 980, מבוסס על שבב אחר, נותר בקו מקום לדגם נוסף, אשר ינצל את יחידות הייצור המוחלשות של שבב ה-GM200.

שני מדדים בלבד מבדילים בין הכרטיס החדש ל-Titan X. הראשון הינו מספר יחידות ה-SMM הפעילות, אשר עומד כאן על 22 יחידות (לעומת 24 ב-Titan X) ולסך כולל של 2816 ליבות Cuda הפועלות בתדר מירבי בן 1075MHz. והשני הוא נפח זכרון ה-RAM אשר יורד מ-12GB ל-6GB בדגם החדש אך שומר על תדר עבודה בן 7GHz ורוחב פס של 384 ביט. כמו כן, נותרת זהה כמות יחידות רינדור הפלט עם 96 יחידות ונפח זכרון המטמון עם 3MB של זכרון מרמה L2, אלו מהווים חשיבות רבה לביצועים ברזולוציות תצוגה גבוהות.

מפאת הדמיון, גם המעטפת התרמית של ה-GTX 980Ti זהה לזו של ה-GTX Titan X. ב-250 וואט היא גבוהה מזו של דגם ה-GTX 980 הרגיל, ועל כן, לשם הספקת האנרגיה הכרטיס החדש עושה שימוש במערך מחברי מתח מעט שונה, עם מחבר 6 פינים ומחבר נוסף בן 8 פינים. מלבד זאת, הדגם החדש זהה במבנהו החיצוני לדגם הדגל, עם גוף קירור ולוח מחברי פלט זהים.

מחירו של ה-GTX 980Ti יעמוד על 649 דולרים (כ-2500 שקלים), בעוד את מחירו של ה-GTX 980 הרגיל מורידה היצרנית ל-499 דולרים. צעד הכרחי על מנת להצדיק מעתה את רכישתו, שכן, על סמך מבחני ביצועים ראשונים, במחיר הנמוך ב-350 דולרים ה-GTX 980Ti מציע קרוב ל-97 אחוזים מרמת הביצועים של ה-GTX Titan X.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים