מוטב מאוחר מאשר אף פעם: אינטל משיקה מעבדי Broadwell למחשבים נייחים

יצרנית השבבים הותיקה אינטל קופצת על גל ההכרזות מתערוכת Computex הנערכת בימים אלו בטיוואן ומכריזה על מספר מעבדים חדשים בארכיטקטורת Broadwell.

אינטל פועלת זה מספר שנים במחזור פיתוח מעבדים בשם “טיק-טוק” – כל 12 עד 18 חודשים החברה מחדשת את היצע המעבדים שלה ומקטינה את תהליך הייצור (“טיק”) או משפרת את ארכיטקטורת המעבד (“טוק”). דור המעבדים החדש, Broadwell, סבל מעיכוב משמעותי של חודשים רבים – זאת בשל העובדה שהחברה נתקלה בקשיי ייצור ובתפוקה נמוכה במהלך השימוש בתהליך הייצור המוקטן שגודלו 14 ננו-מטר.

לפני מספר חודשים הושקו מעבדי Broadwell המיועדים למחשבים ניידים, וכעת הארכיטקטורה החדשה עושה את דרכה גם אל המחשבים הנייחים – בהיצע מצומצם למדי, זאת ככל הנראה בשל העובדה שהדור החדש ששמו Skylake צפוי לפרוץ אל השוק בעוד חודשים ספורים בלבד. בנוסף לביצועים המשופרים וצריכת החשמל הפחותה שנובעים מהקטנת תהליך הייצור, מציעים המעבדים החדשים שיפור משמעותי בביצועים הגרפיים. לטענת אינטל, ליבת Intel HD 6200 החדשה אשר שולבה במעבדים מציעה ביצועים טובים פי 2 משל הדור הקודם.

Intel-Broadwell-H-June-2015-300pxהמעבדים החדשים למחשבים השולחניים מציעים פליטת חום צנועה של 65 וואט ומיועדים כולם עבור יצרניות המחשבים (OEM). כולם מציעים את הליבה הגרפית החדשה והמשופרת, מהירות שעון של בין 2.8 ל-3.3 גיגה-הרץ וזמינים במחירים של בין 200 ל-350 דולרים.

בנוסף למעבדים השולחניים, השיקה אינטל מספר מעבדים עוצמתיים המיועדים למחשבי גיימינג ניידים. הם כוללים ארבע ליבות במהירויות שעון של בין 2.5 ל-2.9 גיגה-הרץ, פליטת חום של 47 וואט ואת הליבה הגרפית החדשה Intel HD 6200. הם יוצעו ליצרניות השונות בעלות של 400 עד 600 דולרים.

אל המעבדים השולחניים והניידים מצטרפים גם מספר מעבדי Xeon אשר מיועדים להטמעה בשרתים. הם מציעים ארבע ליבות, פליטת חום של בין 35 ל-95 וואט, מהירויות שעון של בין 1.8 ל-3.5 גיגה-הרץ ויוצעו לרכישה עבור 400 עד 550 דולרים. הם טומנים בחובם ליבה גרפית מתקדמת אף יותר, Intel HD P6300, שמציעה תמיכה בקידוד וידאו חומרתי ומתקדם מסוג Intel Quick Sync. בעזרת הליבה הגרפית החדשה יוכלו מעבדי ה-Xeon החדשים לעבד עד 4,300 זרמי וידאו שונים במקביל, זאת תוך שימוש במגש שרתים אחד (שכולל 24 מעבדים).

אין ספק שהמעבדים החדשים עליהם הכריזה אינטל מציעים הצצה ראשונה ליכולות המרשימות של תהליך הייצור החדשני בגודל 14 ננו-מטר. בעוד מספר חודשים נזכה לחזות בו פורח במלוא הדרו כשישולב בארכיטקטורת Skylake החדשה והמתקדמת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים