בחנו את עצמכם: עד כמה אתם מכירים את אפל?

הלוגו הראשון של אפל

עשרות כתבות מתפרסמות כאן בגאדג’טי מדי שבוע, ובהרבה מן המקרים די קשה לנו להתעלם מהידע הרב שאתם הקוראים מפגינים במערכת התגובות. לכן, החלטנו לנסות לבחון אתכם ולבדוק מה וכמה אתם באמת יודעים. הפעם נבדוק את היכרותכם עם חברת אפל. לאיזו תוצאה תגיעו?

בחנים קודמים: מערכת ההפעלה אנדרואיד | ענקית התוכנה מיקרוסופט | יצרנית הסמארטפונים HTC

[interaction id=”557bfeff84caec334b964fa8″]

גאים בתוצאה שקיבלתם? שתפו אותה עם חברים!

הידעת?

בפברואר 1996, כשסבלה אפל ממחסור חמור במזומנים, מתדמית ציבורית נמוכה, מפילוג אינסופי בין חטיבות החברה ומהיעדר תכנית אסטרטגית כנגד Windows 95 של המתחרה מיקרוסופט, פוטר המנכ”ל מייקל ספינדלר מתפקידו ואת מקומו תפס גיל אמיליו שניהל את חברת National Semiconductor. אמיליו הצליח לעשות קצת סדר בחברה, אך לא הביא את הסוף למפלתה הכלכלית.

steve-jobsבמסגרת תהליכי הייעול, ביטל אמיליו את פרויקט הפיתוח של מערכת ההפעלה החדשה קופלנד וחיפש אחר מערכת הפעלה מתוצרת חוץ שיוכל לרכוש כתחליף. חברת Be, שפיתחה את מערכת ההפעלה BeOS, דרשה יותר מ-200 מיליון דולרים בעבור המוצר, אך אפל סירבה להצעה היקרה הזו.

בנובמבר 1996, פנו אמיליו וסגניו לסטיב ג’ובס שעזב את החברה עשר שנים קודם לכן ופתחו בדיונים על רכישה אפשרית של חברת המחשבים “נקסט” שהקים בזמן שנעדר. בסופו של דבר, נרכשה החברה בתמורה ל-427 מיליון דולרים, וג’ובס מצידו ביקש לחזור לאפל כיועץ אסטרטגי, ללא כל תמורה נוספת. ג’ובס, שהצליח להרשים את מנהלי החברה בחודשים שלאחר הרכישה, מונה בסופו של דבר למנכ”ל זמני של החברה לאחר הדחתו של אמיליו מהתפקיד ביולי 1997.

ג’ובס המשיך לשמש כמנכ”ל החברה עד שהלך לעולמו ב-2011 לאחר מאבק ממושך בסרטן הלבלב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים