מנכ”ל נוקיה מאשר: בשנה הבאה נחזור לשוק הסמארטפונים

צילום: Nokia Connect

יותר משנה לאחר שמכרה נוקיה את חטיבת המובייל שלה לענקית התוכנה מיקרוסופט, אישר אתמול מנכ”ל החברה הפינית רג’יב סורי כי זו תשוב לשוק הסמארטפונים במהלך 2016. לפחות בשלב ראשון, תפנה נוקיה למיקור חוץ ובכך תותיר את עבודת הייצור לשותפים שיש ברשותם פסי ייצור מתאימים, תוך מתן רישיון שימוש בשם המותג שלה.

הצצה לאחור

במסגרת עסקת הרכישה שנחתמה מול חברת מיקרוסופט בסתיו 2013, מכרה נוקיה גם את מפעלי הייצור שלה, ונאסר עליה לעסוק בפיתוח מכשירי סמארטפון ממותגים לפחות עד הרבעון האחרון של שנת 2016.

כשיפוג תוקפו של הסכם זה, כך אישר אתמול מנכ”ל החברה למגזין הגרמני Manager, תחל נוקיה לעצב סמארטפונים חדשים ותעבירם לייצור במפעלים של שותפיה העסקיים.

בשיטת פעולה דומה עבדה החברה בסוף השנה שעברה, כשפיתחה את מכשיר הטאבלט Nokia N1 והעבירה אותו לייצור במפעליה של Foxconn הטיוואנית. בכך, תוכל נוקיה לבנות את שמה מחדש בשוק הסמארטפונים הלוהט, לחסוך בעלויות האחזקה הגבוהות של מפעלי ייצור, ולהנות מתשלום תמלוגים שיעבירו לה החברות שיעשו שימוש בשם המותג שלה.

ניתן לשער שבשנים הקרובות תעבוד נוקיה על בנייתה של חטיבת מובייל מחודשת, כך שתוכל לייצר את מוצריה בעצמה, אך ראשי החברה יודעים שעליהם לחזור לעניינים כמה שיותר מהר. אל לנו לשכוח שהשאננות של נוקיה לאחר השקת האייפון של אפל ב-2007 היא זו שבסופו של דבר הובילה למפלתה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים