יצרניות הדפדפנים מתאגדות על מנת לספק לכולנו רשת אינטרנט מהירה יותר

קרדיט תמונה: Pablo BD

מפתחי דפדפנים מבית גוגל, אפל, מיקרוסופט, ומוזילה (המפתחת את הדפדפן המצליח פיירפוקס) התאגדו על מנת לפתח קוד מכונה חדש ומהיר בשם WebAssembley לשימוש ברחבי האינטרנט.

כיום, השפה המאפשרת את פיתוחם של אתרי אינטרנט מתקדמים הינה JavaScript. היא אחראית על מגוון יכולות מתקדמות כגון כפתורים אינטראקטיביים, שליחת טפסים, הטמעת תוספים ועוד. JavaScript היא שפה “גבוהה”, כלומר, נמצאת ברובד גבוה מעל שכבת העיבוד הבסיסית של המעבד, מה שהופך אותה לאיטית ופחות יעילה משפות “נמוכות” ופשוטות דוגמת Assembley.

הרעיון מאחורי WebAssembley הוא פשוט: פיתוח קוד מכונה מהיר ויעיל עבור JavaScript. קוד המכונה הוא רשימת הוראות המופקת לאחר עיבוד קוד שנכתב בשפה גבוהה, רשימה אותה המעבד מסוגל לקרוא ולבצע בקלות. כיום קוד ה-JavaScript נקרא ומפוענח בזמן אמת ללא שימוש בקוד מכונה. בעבר נעשו ניסיונות על מנת לשפר את ביצועי השפה (אחד מהניסיונות הנפוצים זכה לשם asm.js), אך היא עדיין מציגה ביצועים נחותים משל שפות הנעזרות בקוד מכונה דוגמת ++C# ,C, ו-Java.

בעזרת WebAssembley ניתן להפיק קוד מכונה מהיר ויעיל מקוד ה-JavaScript. בדיקות שנערכו גילו כי השיטה החדשה מציגה ביצועים טובים פי 20 מהשיטות הנפוצות כיום. מכיוון שקוד המכונה החדש עדיין אינו נתמך בצורה נרחבת, פותח ממיר שימיר אותו ל-asm.js הנתמך בידי כל הדפדפנים ויקל על המעבר.

WebAssembley נמצא כעת בשלב הפיתוח ועדיין אינו מוכן לאור הזרקורים. עם זאת, מכיוון שבפיתוחו מעורבים מפתחים העומדים מאחורי כל הדפדפנים הפופולריים, ניתן להניח שנזכה לראותו בשוק במהרה זמן קצר לאחר תום הפיתוח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים