המהפכה החלה: חלה ירידה משמעותית בייצוא השעונים השוויצרים לאחר השקת ה-Apple Watch

לא מדובר בשאלה של ממש האם מכירות ה-Apple Watch, המכשיר הלביש הראשון מבית החברה מקופרטינו, מתנהלות ומתקדמות כמתוכנן או לא. לפני ימים אחדים עלו הערכות לפיהן מכרה אפל לא פחות מ-6 מיליון יחידות בתקופה המסתכמת בפחות מ-60 ימים. אך מה בנוגע ליצרניות השעונים ה”פשוטים”? או באופן יותר ספציפי, כיצד מסתדר שוק השעונים השוויצרים בימים בהם השעונים החכמים עולים וגדלים?

איגוד השעונים השוויצריים מציג לנו תמונה מעניינת למדי בנושא. על פי המסמך אותו העלה האיגוד לאתר האינטרנט, ירד הביקוש לשעונים השווייצרים באופן דרסטי במהלך החודשים האחרונים. למעשה, בחודשים אפריל ומאי בלבד חלה ירידה משמעותית בייצוא השעונים השוויצריים ברחבי העולם, המסתכמת בלא פחות מ-8.9%.

מדובר בירידה החדה ביותר בייצוא השעונים השוויצריים מאז נובמבר 2009. המדינה בה נרשמה הירידה החדה ביותר הייתה הונג קונג, בה נמדדה ירידה של 34% בשעונים השוויצריים המגיעים אליה. את הירידה המשמעותית בייצוא ניתן לשייך להשקת ה-Apple Watch, שהתרחשה לקראת סוף אפריל.

IDC-Wearables-Forecast-June-2015

לצד פרטים אלו מתפרסמות הערכות חדשות של חברת המחקר IDC, המעריכה כי במהלך 2015 ימכרו לא פחות מ-72 מיליון מכשירים לבישים, פי 2.7 מכמות המכשירים הלבישים שנמכרה, להערכתה, במהלך 2014. כמו כן, מעריכה החברה כי בשנים הקרובות ימשיך עולם המחשוב הלביש להתקדם בצעדי ענק וכי ב-2019 ימכרו ברחבי העולם לא פחות מ-155.7 מיליון מכשירים לבישים.

אין ספק כי אנו צופים במהפכה מתרחשת לנגד עיננו. לא ברור בשלב זה מה יעשו יצרניות השעונים השוויצרים על מנת להתמודד מול אפל וענקיות טכנולוגיה אחרות בעולם המחשוב הלביש, אך יצרנית שעוני היוקרה Tag Heuer כבר החלה לעבוד על כך, ובעקבותה צפויות גם יצרניות נוספות ללכת.

השוואת מפרטים