שנה לא פשוטה עוברת על יצרנית הסמארטפונים היפנית סוני ובאופן ספציפי על חטיבת המובייל שלה. באפריל האחרון דיווחה החברה זו פעם נוספת על ירידה משמעותית במכירות הסמארטפונים שלה, שהסתכמו, במהלך הרבעון הראשון של 2015, ב-7.9 מיליון סמארטפונים בלבד. במידה שתהיתם האם נתוני מכירות נמוכים ורווחים פחותים בתחום הסמארטפונים יגרמו לענקית היפנית למכור את חטיבת המובייל, כפי שדווח מוקדם יותר השנה – אתם טועים.
בראיון למגזין Arabian Business, הגיב נשיא סוני מובייל, הירוקי טוטוקי, לשמועות אודות מכירת חטיבת המובייל ואמר כי החברה "לעולם לא תמכור או תצא משוק המובייל העכשווי". בכך, שם סוף לחרושת השמועות שהתרחשה סביב הנושא.
עוד בעניין המובייל, מסר נשיא החטיבה כי סוני תתמקד במכשיריה העתידיים בתצוגת המסך, איכות הצילום ואיכות האודיו המופק באמצעות המכשיר. "אלו הן הדרישות הבסיסיות שאנשים רוצים כיום – הם רוצים איכות גבוהה".
מרחיבה אופקים
מדברי טוטוקי עולה כי סוני מעוניינת לקחת את עסקי המחשוב הלביש בחברה צעד קדימה ולא תתעסק בשעונים חכמים בלבד. למעשה, מתכננת החברה לחדור לעולם האינטרנט של הדברים (IoT), בדומה ליצרניות רבות בשוק ואף מעוניינת להשיק "מספר קטגוריות מוצרים חדשות בעולם זה".
מדברי נשיא סוני מובייל, הירוקי טוטוקי:
יש לנו הרגשה טובה בנוגע לטכנולוגיית המחשוב הלביש ואנו לא מוגבלים לשעונים חכמים בלבד. כעת אנו מנסים לפתח מוצרים חכמים המתחברים לסמארטפונים ובעתיד נפתח קטגוריות מוצרים חדשות.
מספר שמועות גורסות כי במהלך ספטמבר הקרוב עשויה סוני להציג את סמארטפון הדגל החדש שלה, ה-Xperia Z5, זאת למרות שהשיקה לפני תקופה קצרה במיוחד את ה-Xperia Z4 ו-Z3 פלוס, אך בעקבות סדרת הצמצומים אותה מתכנן טוטוקי, נראה הדבר מעט שנוי במחלוקת.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.