אפל וסמסונג ממשיכות לשלוט בשוק הסמארטפונים בעוד הסיניות מצמצמות פערים

לאחר ששוחררו ההערכות לגבי תמונת המצב בעולם השעונים החכמים, מפרסמת כעת חברת המחקר IDC את תמונת המצב לרבעון השני של 2015 בעולם הסמארטפונים.

על פי IDC, כמות הסמארטפונים שנשלחו במהלך הרבעון השני לשנה נמדדת ב-337.2 מיליון סמארטפונים, גידול של 11.6% לעומת אותו הרבעון בשנה שעברה, אז עמדה כמות המשלוחים על 302.1 מיליון סמארטפונים “בלבד”. פרטי הדיווח מגלים כי סמסונג מאבדת 2.3% מנתח השוק ומציגה נתון של 73.2 מיליון משלוחי סמארטפונים, לעומת 74.9 ברבעון המקביל בשנה שעברה.

נתח השוק שאיבדה סמסונג התחלק, ככל הנראה, בין אפל, שמכירותיה צמחו ברבעון זה ב-34.9% עם מכירות של 47.5 מיליון אייפונים, לעומת 35.2 מיליון שמכרה ברבעון המקביל אשתקד, ובין היצרניות הסיניות אשר הציגו גם הן צמיחה דו ספרתית מרשימה משנה לשנה. אפל אחראית כעת על 14.1% משוק הסמארטפונים במהלך הרבעון.

IDC Q2 Smartphone Gadgety 1

חברת Huawei תופסת לעצמה את המקום השלישי, כאשר היא מציגה כמות משלוחים של 29.9 מיליון סמארטפונים, לעומת 20.2 מיליון באותו הרבעון ב-2014 – מדובר בגידול הגבוה ביותר מבין כל יצרניות הסמארטפונים בעולם, הנמדד ב-48.1%. וואווי דיווחה לאחרונה כי במהלך מחצית השנה הראשונה מכרה סך של 48.2 מיליון מכשירי סמארטפון.

Xiaomi מציגה גם היא התקדמות משמעותית בשוק עם נתון של 17.9 מיליון סמארטפונים ברבעון, לעומת 13.8 מיליון באותו הרבעון אשתקד, גידול מרשים של 29.4%. גם כאשר נסתכל קטגוריות היצרניות האחרות, שהן ברובן יצרניות קטנות למדי, נבחין כי הן הציגו כמות משלוחים של 152.5 מיליון סמארטפונים מכלל המכשירים שנמכרו במהלך הרבעון – 10 מיליון סמארטפונים יותר מאשר ברבעון הזהה ב-2014.

[interaction id=”55b21e6d1e52ba82055a7c5f”]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים