הוכרז: OnePlus 2 – מכשיר דגל לשנת 2016 במחיר 329 דולר

הבוקר (ג’) הכריזה יצרנית הסמארטפונים הצעירה OnePlus על מכשיר הדגל החדש והשני במספר שלה, OnePlus 2, באירוע ששידורו הועבר לראשונה ב-VR דרך אפליקציה ייעודית שבנתה החברה. ניכר שהאירוע לא הועבר בשידור חי, אלא הוקלט מראש ואף שהרגשת התנועה במשרדי OnePlus היוותה חוויה חדשה וייחודית, הטקסטים המאולצים של עובדי החברה והמעריצים שבחרה הרסו מעט את החוויה והפכו את כל האירוע שיווקי למדי, זאת אף הקול הנינוח והרגוע של בכיר החברה, קארל פיי.

כ-460 ימים עברו מאז הציגה החברה את דגם ה-OnePlus One שלה והציפיות לקראת ההשקה של הדגם השני בסדרה היו גבוהות. שמו של OnePlus 2 עלה שוב ושוב בתקופה שהובילה לחשיפתו הרשמית, החל משיחות שערכו בכירי החברה עם קהל המעריצים וכלה בחשיפת חלקים רבים ממפרטו הטכני של המכשיר, אולם כעת נחשף מכשיר הדגל במלואו. בחברה טוענים שמדובר במכשיר בעל מפרט טכני שיקרא תיגר גם על מכשירי הדגל של 2016, אף שאלו צפויים להגיע עם פלטפורמת עיבוד חזקה יותר משלו.

עיצובו של OnePlus 2 מזכיר מעט את זה של OnePlus One ומגיע עם כיסוי הגב עשוי אבן החול (Sandstone). המכשיר עצמו משלב מגנזיום ואלומיניום לשם הצגת מבנה עמיד ותחושת פרימיום. כמו בדגם הקודם, גם הדגם החדש של המכשיר יציע גב מתחלף עם אפשרויות של: עץ במבוק, אפרסק שחור, עץ rosewood ו-Kevlar.

בצידו השמאלי של המכשיר הוסיפה OnePlus כפתור השתקה לווליום ההתראות במכשיר. הכפתור מאפשר שלושה מצבים, הכוללים השתקה מוחלטת של ההתראות במכשיר, התראות חשובות בלבד או “הכל”.

הצד הטכני של OnePlus 2

מפרטו הטכני של הסמארטפון כולל מסך 5.5 אינץ’ בעל רזולוציית Full HD 1080p בפריסה של 1920×1080 פיקסלים, המעניקה לתצוגה צפיפות של 400 פיקסלים לאינץ’ בודד, מעבד 64 ביט מתומן ליבות, הבנוי מארבע ליבות Cortex-A57 הפועלות במהירות שעון של 1.8Ghz עבור הפעולות הכבדות במכשיר וארבע ליבות מסוג Cortex-A53 הפועלות במהירות שעון של 1.5Ghz עבור תחזוק הפעולות היומיומיות.

המעבד במכשיר הסמארטפון החדש משולב במערכת על שבב Snapdragon 810 בגרסה מספר 2.1, זו מיוצרת על-ידי חברת קוואלקום ומתיימרת לספק פתרון לבעיות ההתחממות שליוו את המערכת על שבב במספר מכשירים. לצד המעבד כוללת ערכת השבבים גם מאיץ גרפי מסוג Adreno 430.

קראו גם: מה נשתנה? קוואלקום מציגה גרסה חדשה של Snapdragon 810

זיכרון העבודה (RAM) במכשיר הינו מסוג LPDDR4 ומציע נפח של 4GB בגרסה בעלת נפח האחסון העומד על 64GB, כאשר גרסה נוספת וזולה יותר תציע זיכרון 3GB RAM ונפח אחסון בגודל 16GB. שתי הגרסאות תומכות בכרטיס Dual NanoSIM.

מערך הצילום במכשיר מציע חיישן 13 מגה-פיקסל במצלמה הראשית הממוקמת בגב המכשיר, זו מקבלת מייצב תמונה (OIS). המצלמה הראשית מציעה מפתח צמצם f/2.0 ותוכל לספק וידאו באיכות 4K ותכלול מבזק (פלאש) בעל שתי טמפרטורות צבע. המצלמה המשנית הממוקמת בקדמת המכשיר (מצלמת הסלפי) מגיעה עם חיישן 5 מגה-פיקסל.

OnePlus-2-main

סוללת המכשיר, אשר היוותה חלק מהותי במכשיר הדגל הקודם של החברה, מקבלת שדרוג גם היא ומציעה קיבולת של 3300mAh. אם OnePlus אכן עשתה עבודה טובה עם המכשיר החדש, הרי שגם ה-OnePlus 2 צפוי לספק חיי סוללה ארוכים למדי, כפי שהיה בדגם ה-One בשנה שעברה. מערכת ההפעלה המגיעה עם המכשיר הינה Oxygen OS מתוצרת החברה. המערכת פותחה ב-OnePlus לאחר שנפרדו דרכיה מחברת Cyanogen וחובת ההוכחה נופלת כעת על כתפיה של היצרנית הצעירה.

השוואת מפרטים: OnePlus One מול OnePlus 2

אם ה-OnePlus One והחברה העומדת מאחוריו נתפשו כ-Underdog כשהוצגו לראשונה בשנה שעברה, הרי ש-OnePlus 2 מגיע לשוק באופן שונה לחלוטין. המוניטין של OnePlus עדיין נשמר כמי שמנסה לשמור על לקוחותיה ולהציע להם את הכי טוב שאפשר במחיר סביר, אולם תשומת הלב שקיבלה החברה יחד עם העלאת המחירים הקלה שהציגה בדגם החדש, עשויה לגרום לרבים לחשוב כי לא מדובר עוד בחלוצה שבאה לשחרר אותנו מכבלי יצרניות הסמארטפונים הגדולות בשוק, אלא בחברה שרצונה להצטרף אליהן.

מחירו של OnePlus 2 עומד על $329 (כ-1250 שקלים לפני מסים) עבור דגם הבסיס בעל נפח אחסון בגודל 16GB וזיכרון RAM בנפח 3GB, כאשר הדגם היקר יותר של המכשיר, המציע 4GB זיכרון RAM ונפח אחסון בגודל 64GB יוצע במחיר $389 (כ-1470 שקלים לפני מסים).

oneplus-2-price

את המכשיר ניתן יהיה להזמין ישירות מאתר OnePlus במידה וברשותכם הזמנה, כאשר הוא יהיה זמין תחילה ב-11 באוגוסט במספר שווקים מצומצם ובגרסת ה-64GB בלבד. גרסת ה-16GB תגיע בהמשך. החברה פתחה את מערך ההזמנות החדש לפני מספר ימים ומאפשרת לנרשמים לרשמית ההמתנה להילחם זה עם זה על מיקומם בתור. לשם המחשה, אציין כי בעת כניסתי לרשימת ההמתנה עמד מיקומי על 2,136 וכעת, ימים לאחר מכן, מקומי בתור הינו 17,000.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים