יש קונים: HERE של נוקיה נמכרת תמורת 3.2 מיליארד דולר

נמצא הקונה המתאים לשירות המיפוי של נוקיה, Here. קבוצת יצרניות רכב גרמניות תרכוש את שירות המיפוי תמורת 2.8 מיליארד אירו שהם כ-3.2 מיליארד דולר. בין השמות בקונסורציום החברות: BMW, דיימלר (בעלת מרצדס-בנץ וסמארט) ופולקסווגן (שרכשה את אאודי).

העיסקה צפויה להיסגר סופית בתחילת 2016, אך אין ספק שחברות אלו היו הרוכשות הטבעיות לשירות המיפוי והניווט. שילוב של Here ברכבים מתוצרתן יקדם את חזון ה”מכונית המחוברת”: המכונית תקבל את מסלול הנסיעה ישירות אליה, תדווח על מכשולים, פקקים ותאונות בדרך ואולי אפילו תקבל אינטגרציה עם מערכות התרעה לפני התנגשות או מכונית אוטונומית.

נוקיה הודתה שהיא מחפשת קונה ל-Here לפני כמה חודשים כחלק מתוכנית הרה-ארגון שלה שמטרתה להתמקד בתשתיות מובייל (רכשה את אלקטל-לוסנט למטרה זו). רשימת המתעניינות כללה אז כמה שמות: חברות רכב גרמניות, Uber, שירות המיפוי המתחרה TomTom וקרנות פרטיות שרוצות להנות מהביקוש הגדל למיפוי וניווט.

בזמנו נוקיה העריכה את שווי Here בכ-2.1 מיליארד דולר, אך בשוק העריכו שתקבל הרבה יותר, בסביבות 4-5 מיליארד דולר לאור הענף הצומח. אולם לאחר ש-Uber רכשה את מחלקת איסוף המידע הגאוגרפי עבור בינג של מיקרוסופט (תמורת סכום לא ידוע) הזכייה של הקונסורציום הגרמני כבר לא מפתיעה אף אחד.

לגבי המחיר אפשר להתווכח: מצד אחד הוא גבוה יותר מהערכתה של נוקיה, ומנגד ציפו בשוק לעוד מיליארד או שניים. נוקיה הרויחה מ-Here כ-50 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה של 2015 (לשם השוואה: הרווח בכל 2014 עמד על 34 מיליון דולר בלבד) והכניסה משירות המיפוי בחצי שנה זו 604 מיליון דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים