חברת סוני רשמה עוד רבעון של ירידה במכירות הסמארטפונים למרות השבחים שמעניקים מגזיני הטכנולוגיה לסדרת האקספריה. נראה שסוני פשוט לא מצליחה לתרגם את המותג שלה למכירות בציבור הרחב. מנגד, שאר עסקי החברה דווקא נראים לא רע בכלל.
ברבעון השני של השנה מכרה סוני 7.2 מיליון סמארטפונים, ירידה של 9% לעומת הרבעון הראשון וההפסד התפעולי מהם הגיע ל-185.5 מיליון דולר. להלן טבלת מכירות הסמארטפונים של סוני:
התוצאות הכלליות של סוני נראית קצת יותר טוב: החברה הרויחה 664 מיליון דולר ברבעון השני של השנה (הראשון הפיסקאלי של החברה), פי 3 מהרבעון המקביל בשנה שעברה וכפול מצפי האנליסטים. למרות שעסקי המובייל מעיבים על התוצאות הכלליות, בסוני לא מתכוונים לוותר על המובייל. נשיא סוני מובייל אמר זאת חד וברור לפני כחודש. מה גם ששלושה ימים לאחר הדו"ח שפורסם ביום חמישי שעבר השיקה סוני מכשירים נוספים: את ה-Xperia M5 ואת ה-Xperia C5 Ultra.
מה שדחף את התוצאות הכלליות מעלה היו למרבה הפלא דווקא מכירות הפלייסטיישן 4 וחיישני התמונה שהחברה מייצרת. סוני מכרה ברבעון זה 3 מיליון יחידות PS4 לעומת 2.7 מיליון ברבעון המקביל. השינוי הגדול הוא בכך שסוני מצליחה לייצר הרבה יותר כסף מהקונסולות שפזורות להן בעולם. הרווח התפעולי מסגמנט זה עלה ל-157 מיליון דולר, קפיצה של 350% לעומת הרבעון המקביל.
המכשירים של סוני ידועים באיכות הצילום שלהם הודות לייצור חיישני תמונה מתקדמים שנחשבים מהטובים בתעשיה. סוני גם מוכרת את אותם חיישנים ליצרניות מכשירי מובייל אחרות. למעשה, ככל שאפל וסמסונג מוכרות יותר מכשירים, כך סוני מרויחה יותר. מכירות כל השבבים עלו ל-1.34 מיליארד דולר, כשמתוכם חיישני התמונה היו אחראים להכנסות של מעל למיליארד דולר. הרווח של החטיבה שכוללת את מחלקות השבבים שולש לעומת הרבעון המקביל.
זהו מצב אבסורדי: סוני מייצרת חיישני תמונה מעולים עבור יצרניות אחרות ומרויחה מהם המון בזמן שהקהל נמנע יותר ויותר מהסמארטפונים שלה. במידה מסוימת, זה קצת מזכיר את התקופה בה המכירות של סמסונג התחילו לרדת אבל חטיבת השבבים שלה זכתה לתקופה מעולה בזכות מכירות הסמארטפונים של חברות אחרות שכללו את הצ'יפים שלה. רק שסמסונג, לפחות, זכתה בתקופת הזוהר שלה.
להלן מספר היחידות שמכרה סוני מהמוצרים המובילים שלה ברבעון השני של השנה (ראשון שלה):
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.