וידאו: לקסוס מדגימה כיצד עובד ה-Hoverboard שפיתחה

לפני קרוב לחודשיים חשפה יצרנית רכבי היוקרה לקסוס קרש ריחוף (Hoverboard) אותו פיתחה וסיפקה לנו הצצה מינורית על מוצר שכולנו קיווינו שיהפוך למציאות מאז שנראה אותו סקייטבורד מעופף תחת רגליו של מארטי מקפליי בסרט “בחזרה לעתיד 2”. אף שרבים סברו, ובצדק, כי מדובר בעוד תעלול יחצני ולא במוצר אמיתי, התברר כי בלקסוס הרחיקו לכת ובאמת השקיעו בפיתוח קרש ריחוף אמיתי. כעת, חושפת החברה את קטעי הוידאו והפרטים המלאים אודות קרש הריחוף.

כפי שכבר נחשף בעבר, קרש הריחוף לא יהיה מוצר צרכני אותו תמכור לקסוס לציבור. מדובר בפיתוח שנעשה כחלק ממהלך שיווקי המלווה את יצרנית רכבי היוקרה מזה שנים. בלקסוס אכן פיתחו קרש ריחוף שעובד וניתן לרכוב עליו אם ממש רוצים, אולם מדובר במוצר מוגבל למדי, הדורש תנאים אופטימליים לשם תפעולו.

בלקסוס לא חסכו בתהליך בניית הפרסומת העושה שימוש בקרש הריחוף ובמקום להציג אפקטים ממוחשבים החליטו להשקיע בטכנולוגיה הנדרשת לשם יצירת אפקט הריחוף ב-Hoverboard שפיתחה. על פי המצגת של לקסוס, נדרשה מהחברה יותר משנה לשם פיתוח מוצר שעובד לצד יישומו במגרש החלקה מיוחד שבנתה בספרד לצורך צילומי הפרסומת.

קרש הריחוף נעזר במוליכי על כדי לרחף מספר סנטימטרים מעל הקרקע ועל פי לקסוס מסוגל לשאת משקל של עד 200 ק”ג מבלי להיצמד לרצפה לחלוטין. לשם ביצוע הריחוף נדרש הקרש לרחף מעל משטח מגנטי ובדיוק לשם כך בנתה לקסוס מגרש החלקה מיוחד בו שילבה פסים מגנטים דקים עליהם מרחף ה-Hoverboard.

בעוד בפרסומת קשה להבחין באותם פסים מגנטים ונראה כאילו הקרש מסוגל לרחף מעל המגרש ואפילו מעל המים, הרי שמדובר באשליה אופטית בלבד, כאשר הפסים המגנטים ילוו את קרש הריחוף בכל מקום כדי שזה יוכל להמשיך ולרחף.

Lexus-Hoverboard-on-Water

מגבלותיו של קרש הריחוף לא עוצרות כאן. על מנת שיוכלו מוליכי העל ליצור את אפקט הריחוף מעל מסילת המגנטים הקבועה, הם נדרשים לקירור לטמפרטורה נמוכה במיוחד של מינוס 197 מעלות צלזיוס, אותה ניתן להשיג על ידי קירור באמצעות חנקן נוזלי. הקרש מאחסן כ-1.4 ק”ג של חנקן נוזלי ונדרש למילוי חוזר כל 10-15 דקות, מה שמונע הנאה רצופה ממנו לאורך זמן, כאשר משקלו המלא של ה-Hoverboard עומד על 11.5 ק”ג.

המגבלה הדורשת מהקרש לעמוד תמיד מעל מסילת המגנטים הופכת את הגלישה עליו לקשה במיוחד ואפילו לגולש הסקייטבורד המקצועי, רוס מגוראן, שהביאה לקסוס עבור הפרסומת, נדרשה קרוב לחצי שנה עד שהצליח לגלוש עליו טוב מספיק מבלי ליפול.

בעוד פיתוח ה-Hoverboard נעשה למטרות שיווקיות בלבד, הצליחה Lexus להוכיח כי ישנה דרך אחת לפחות להפוך את הרעיון למוצר שעובד. עדיין לא ברור אם המהלך השיווקי באמת יתרום למכירות הרכבים של לקסוס בעולם, אולם מי שהגה את הרעיון יכול להינות מהעובדה כי פירותיו הגיעו כמעט לכל פינה בעולם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים