גוגל מכריזה על הטמעת Vulkan באנדרואיד: שיפור משמעותי בביצועי הגרפיקה

בשנה שעברה השיקה אפל את METAL, ממשק חדש שאיפשר למפתחי המשחקים לתקשר ישירות עם המעבד ובכך להגביר את ביצועי הגרפיקה התלת מימדית בעשרות אחוזים. כעת הגיע תורה של גוגל להטמיע טכנולוגיה דומה במערכת ההפעלה אנדרואיד: ספקית החיפוש הכריזה כי תטמיע את ממשק ה-Vulkan שפותח ע”י Khronos, מפתחת ממשקי הפיתוח שהביאה לעולם בין היתר את OpenGL ו-OpenCL הפופולריים.

הממשק החדש נותן למפתחים יד חופשית בניהול משאבי הגרפיקה ובכך מאפשר להם לייעל את מנועי המשחקים בצורה ניכרת. Vulkan עוזר לשחרר צווארי בקבוק שנוצרים במעבד וירתום את מלוא כוחה של הליבה הגרפית. על מנת להבטיח תאימות מלאה של הממשק החדש, אנדרואיד מספקת למעלה מ-50,000 מבחנים שונים שיעזרו לאתר את כל התקלות שעשויות להיווצר בהטמעתו.

בעזרת הממשק החדש, יוכלו מפתחי המשחקים ליצור משחקים בעלי גרפיקה משופרת, קרובה יותר לזו שמציעים המחשב האישי וקונסולות המשחקים הייעודיות, תוך שימוש במשאבי העיבוד הקיימים כיום. בנוסף, משחקים קיימים שיטמיעו את Vulkan עשויים להציע חיסכון בסוללה ופליטת חום מופחתת, בעיה מהותית בערכות שבבים עדכניות דוגמת ה-Snapdragon 810.

סביר להניח כי התמיכה בממשק החדש תושק יחד עם מערכת ההפעלה Android M, שנמצאת כעת בתהליך פיתוח וצפוייה להשתחרר בסתיו הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים