מנכ”ל חדש לגוגל: מי אתה, סונדאר פיצ’אי?

משכונת העוני בדרום הודו ועד למשרד המפואר במאונטיין ויו: הלילה, יחד עם הודעתו של לארי פייג’ על פיצול אחזקותיה של ענקית הטכנולוגיה גוגל לחברת האם החדשה Alphabet, הוכרז סונדאר פיצ’אי כמנכ”ל החדש של חברת הענק. אז איך זה קרה, כיצד קיבל מהנדס המתכות הצעיר מהודו את אחת המשרות הנחשקות בעולם?

פיצ’אי (43) נולד בצ’נאי, עיר הבירה של מדינת טאמיל נאדו בדרום הודו וגדל בשכונת עוני קשת יום. ביתו, שנבנה ללא חיבור מוסדר לתשתיות חשמל וגז, חובר לרשת הטלפון הקווי רק ב-1985 (בהיותו בן 12) וניזון ממשכורת מינימלית שקיבל אביו מעבודתו כמהנדס אלקטרוניקה. בשעות הפנאי נהג פיצ’אי לעסוק בספורט והצטיין בקריקט.

כנער מתבגר, הוגדר סונדאר כתלמיד מצטיין, ולאחר שסיים את בחינות הגמר בבית הספר קיבל מלגה ללימודי הנדסה מהמכון הטכנולוגי Kharagpur שבמדינה. בסיום לימודיו האקדמיים קיבל פיצ’אי תואר של מהנדס מתכות וזכה גם למלגת לימודים באוניברסיטת סטנפורד אשר בסן פרנסיסקו – אך הוא דחה את תחילת לימודיו בשנתיים בשל היעדר תקציב לרכישת כרטיס הטיסה.

chromeהאיש החזק בגוגל

תוך כדי לימודיו בסטנפורד החל פיצ’אי לעבוד כמהנדס ומנהל מוצר בחברת Applied Materials, תפקיד שסייע בקבלתו לעבודה בגוגל באפריל 2004. לאחר שמילא כמה תפקידי ניהול מוצר בחברה, הצטרף פיצ’אי לצוותי המחקר והפיתוח של דפדפן Google Chrome ומערכת ההפעלה Chrome OS, והיה בין דמויות המפתח שמאחורי שירות האחסון בענן Google Drive.

בנובמבר 2009 הופיע פיצ’אי לראשונה בפני הציבור כשהדגים בעצמו את יכולותיה של מערכת ההפעלה החדשה Chrome OS, מה שסימן אותו כדמות מאד מוערכת בחברה. במרץ 2013 קיבל על עצמו פיצ’אי את האחריות על חטיבת האנדרואיד, אחת מהגדולות והחשובות ביותר של גוגל, ובכך גם הפך לסגן נשיא בכיר.

באוקטובר 2014 קיבל סונדאר קידום משמעותי בתפקיד, והיה אחראי גם על מחלקת מנוע החיפוש, חטיבת המפות, חטיבת +Google, חטיבות המסחר וחטיבת התשתיות של החברה. כבר אז, למעשה, היה בידיו של הבכיר כוח גדול מאד, וברור היה לכולם שביום מן הימים יופיע תחת שמו גם תואר מנכ”ל החברה.

את סונדאר פיצ’אי העריצו גם מחוץ לגוגל. ב-2010 ניסתה הרשת החברתית טוויטר לגייס את אותו לשורותיה בתפקיד די בכיר, אך כשלה. בקיץ 2013, זמן קצר לאחר הודעתו של סטיב בלאמר על פרישתו מתפקיד מנכ”ל חברת מיקרוסופט, עלו דיווחים לפיהם דירקטוריון החברה רצה את פיצ’אי בתפקיד זה.

את תפקידו כמנכ”ל גוגל יחל פיצ’אי למלא בסוף השנה הנוכחית, לאחר שיסתיימו תהליכי ההתארגנות של חברת Alphabet. על החזון והתכניות לעתיד ייתכן שנשמע ממש בקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים