מצלמת האקסטרים Graava נלחמת ב-GoPro עם יכולת עריכה אוטומטית

GoPro שולטת בשוק מצלמות האקסטרים ביד רמה. היא הייתה הראשונה שהציעה מצלמה קטנה, עמידה ואיכותית עם שלל אביזרים חיצוניים. במשך השנים קמו לה מגוון מתחרים, שנלחמים בה בעיקר בתחום התמורה למחיר – אך עדיין לא צץ מתמודד אמיתי שיכול להוריד אותה מכס המלכות. מצלמה חדשה העונה לשם Graava תנסה להילחם ב-GoPro בעזרת יכולת ייחודית: עריכת וידאו אוטומטית.

הרעיון של עריכת וידאו אוטומטית רחוק מלהיות חדש: הוא נהגה לפני שנים רבות ובשוק קיימים שלל תוכנות ואלגוריתמים שמיישמים אותו, חלקם מוצלחים וחלקם פחות. ייחודה של Graava טמון בעבודה שהפיתרון מוטמע ברמה החומרתית: המצלמה תאסוף מגוון נתונים, כדוגמת נתוני מיקום, תזוזה, ואפילו קצב לב על מנת לאתר את הרגעים החשובים ביותר בסרטון ולהבטיח עריכה מוצלחת. פתרונות עריכה אוטומטיים הקיימים כיום בשוק נעזרים בעיקר במנגנוני ניתוח תמונה, שלרוב מספקים תוצאה בלתי מדוייקת.

graava-bumper

תכונה מועילה נוספת שמציעה המצלמה היא ייצוב אופטי, יכולת חיונית שנעדרת ממצלמות אקסטרים רבות. שאר המפרט הוא סטנדרטי למדי, ולא מסוגל להתעלות על המפרט המתקדם של מצלמות ה-GoPro: רזולוציית צילום הוידאו המקסימלית עומדת על Full HD בלבד בקצב של 30 פריימים לשנייה, בעוד שצילום ברזולוציית HD יספק קצב של 60 פריימים לשנייה. תמונות הסטילס שמפיקה המצלמה מציעות רזולוציה של 8 מגה-פיקסל, וזווית הראייה של העדשה היא 130 מעלות. המצלמה מציעה עמידות למים בתקן IP67 וזמן צילום של כשלוש שעות.

הנה דוגמה בה צימצמה המצלמה ארבע דקות של וידאו לשלושים השניות הטובות ביותר, הכל ללא התערבות של אדם:

הסרטון המקורי:

הסרטון הערוך:

כפי שניתן לראות, המצלמה עשתה עבודה טובה למדי. ייתור פעולת העריכה המייגעת, שעלולה לארוך שעות ארוכות, היא יכולת מפתה שעשוייה לקרוץ ללבם של המשתמשים. אלו נותרים לרוב עם כמות אסטרונומית של חומר גלם, אותו הם מתקשים למצות. המצלמה זמינה כבר עכשיו לרכישה מוקדמת עבור מחיר אטרקטיבי העומד על 249 דולרים, וניתן לרכוש אותה בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים