גרסת הקונספט של ה-BMW M4 GTS נותנת לנו הצצה מוקדמת לרכב שיוצג בשנה הבאה

עבור מרביתינו, דגם BMW המגיע ממחלקת ה-M של יצרנית הרכב הגרמנית הינו דבר מרשים לכשעצמו. אולם בחטיבת השיפורים של החברה הפועלת מזה למעלה מארבעים שנה נוטים שלא להסתפק בדגמי ה-M הרגילים ועם כל דגם בסיס חדש בסדרה 3 מקפידים להציג גרסת M מיוחדת חזקה וממוקדת אף יותר. כעת עושה את הופעת הבכורה בארוע פבל ביץ’ קונקורס השנתי גרסת קונספט לדגם ה-M4 GTS המתוכנן להשקה בתחילת השנה הבאה.

כמיצג טכנולוגי מקדים לדגם ה-M המיוחד, משלב הרכב עיצוב מרשים ובולט יחד עם טכנולוגיית מנוע חדשנית מעולם המרוצים. המערכת שנראתה לראשונה בדגם ה-M4 המשמש רכב בטיחות בסבב מירוצי MotoGP מאפשרת להגדיל את הספק ומומנט המנוע באמצעות הזרקת מים לחלל סעפת היניקה. כאשר רסס המים מתאדה הוא מקרר את אויר היניקה ומוריד את טמפרטורת הדחיסה הסופית. הדבר מצמצם את הנטיה להצתה מוקדמת (Engine Knocking) ומאפשר להגדיל את לחץ הגדישה וליישם תזמון הזרקה מוקדם יותר.

BMW-M4-GTS-Concept-Car-3

נציגי החברה אינם מציינים את נתוני השיפור המדוייקים, שמספקת המערכת, אולם לדברי מהנדסי חטיבת המירוצים, שיפור הביצועים נע סביב 8 אחוזים. אם כן, ניתן להסיק, כי הספק מנוע שש הבוכנות הטורי המוגדש בזוג מגדשי טורבו יגדל בכ-35 כ”ס בהשוואה לדגם M4 הרגיל ויעמוד על כ-460 כ”ס.

BMW-M4-GTS-Concept-Car-2

באשר לעיצוב החיצוני, מציג דגם ה-Concept GTS מספר מאפיינים המבדילים אותו בצורה ברורה מדגם ה-M הבסיסי. בין המאפיינים הבולטים ניתן לציין את מפצל האויר הקדמי וכנף ההצמדה האחורית, שניהם עשויים סיבי פחמן ומציעים אפשרות כונון ידני לכיול כח ההצמדה לתנאי מסלולים שונים.

כמו כן, בולט מכסה המנוע עם עיצוב אגרסיבי יותר ומבנה פלסטיק מחוזק סיבי פחמן המאפשר לצמצם את המשקל הכולל ולהנמיך את מרכז הכובד. עוד ניתן למצוא על מכסה המנוע פתח מוצא אויר המשמש לצמצום הגרר ויעול הקירור. לבסוף, ראוי לציין את פנסי ה-OLED האחוריים המרשימים, אותם הציגה היצרנית, בין השאר, בתערוכת CES בתחילת השנה.

BMW-M4-GTS-Concept-Car-lights-1

אף שבחברה מגדירים את הדגם המדובר כקונספט, סביר להניח כי הדגם הסופי אשר יוצג במהלך השנה הבאה לא יהיה שונה באופן משמעותי, ממה שאנו רואים כעת. ה-M4 GTS צפוי להשקה מצומצמת במחיר גבוה משמעותית מדגם הבסיס. אולם עבור הרוכשים מדובר יהיה בתמורה הסמלית, שמייצג הדגם השביעי בסדרת דגמי ה-M המיוחדים, לא פחות מאשר תמורת החדשנות הטכנולוגית שיציע.

BMW-M4-GTS-Concept-Car-7 BMW-M4-GTS-Concept-Car-6 BMW-M4-GTS-Concept-Car-5 BMW-M4-GTS-Concept-Car-1


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים