אינטל תשלב את חיישני העומק RealSense בסמארטפונים של פרוייקט טנגו מבית גוגל

Intel Sign Israel Research Center מרכז הפיתוח אינטל חיפה (צילום: גאדג’טי)

בכנס המפתחים העולמי של ענקית השבבים אינטל, הכריזה היום (ג’) החברה על שיתוף פעולה חדש עם גוגל, דרכו ישולבו טכנולוגיות חיישני העומק Intel RealSense בסמארטפונים המיוצרים כחלק מפרוייקט טנגו של ענקית שירותי הרשת. את טכנולוגיית RealSense עבור הפרוייקט של גוגל פיתחו שישה מהנדסים ישראלים מתוך קבוצת המחשוב התפיסתי של אינטל חיפה, אשר בראשם עומד אמיר בוסני.

מוקדם בשנת 2014 חשפה קבוצת הפרוייקטים והטכנולוגיות המתקדמות Google ATAP את פרוייקט טנגו, והציגה סמארטפון לו הצמידה חיישני תנועה ועומק, אשר יחד עם מספר מצלמות יעזרו למכשיר ללקט מספיק מידע על הסביבה המוצגת מולו כדי ליצור מפה תלת מימדית שלה. הפרויקט גדל והתפתח וגוגל אף הציעה את ה-Tango Tablet למפתחיה לפני מעט יותר משנה, זאת במטרה לקדם את הפרויקט.

הצצה לאחור

הצטרפותה של אינטל דרך שילוב טכנולוגיית RealSense לסמארטפונים של פרוייקט טנגו תאפשר למפתחים על גבי הפלטפורמה לאנדרואיד לבנות אפליקציות מציאות רבודה, ניווט בתוך מבנים, צילום תמונות ווידאו בעלי עומק, מדידת אובייקטים במרחב, זיהוי וניתוח פנים ועוד. חלק מהיכולות כבר הוצגו בעבר על-ידי Google ATAP ואינטל במוצרים שפיתחו בנפרד וכעת יאפשרו למפתחים להינות משני העולמות בעבודה תחת הפלטפורמה של Project Tango.

באינטל מציינים כי ערכות הפיתוח החדשות של פרוייקט טנגו בהן משולבת טכנולוגיית RealSense יגיעו למפתחים על גבי פלטפורמת אנדרואיד עד סוף שנת 2015. הסמארפטנים יכללו מסך 6 אינץ’, יאפשרו צילום תמונות עומק ב-60 פריימים לשניה ברזולוציית VGA ויכללו גם מד תאוצה וג’יירוסקופ. המעבד שיריצו הסמארטפונים בערכות הפיתוח גם הוא יהיה מבית אינטל – מדובר ב-Intel Atom X5 Z8500 מרובע הליבות. מימדיו של המכשיר יעמדו על עובי של 8.2 מ”מ ומשקל של 164 גרם.

מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ, עם סמארטפון חדש בפרוייקט טנגו
מנכ”ל אינטל, בריאן קרזניץ, עם סמארטפון חדש בפרוייקט טנגו

פרט לתמיכת טכנולוגיית RealSense בפרוייקט טנגו, הודיעה אינטל במהלך כנס המפתחים העולמי כי תהיה זמינה על גבי ווינדוס, אנדרואיד, Mac OS X, לינוקס, ROS, Scratch, Unity, OBS, XSplit, Unreal Engine 4, OSVR ו-Stracture SDK.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים