שלוש שנים אחרי המהפכה: חברת גולן טלקום עומדת למכירה

מיכאל גולן (קרדיט צילום: אסף רביבו)

גולן טלקום, ספקית הסלולר הישראלית שהביאה למהפכה בשוק התקשורת הישראלי ולהורדה דרסטית בתעריפי השיחות ומסלולי השירות, הודיעה היום (ד’) על פתיחת הליך למכירת החברה. במקרה בו לא יימצא רוכש מתאים שיסכים לתנאי המכירה שייקבעו על ידי הבעלים, תבחן החברה הצעירה את רכישתה של חברה סלולרית אחרת. אבל בינתיים – העסקים כרגיל.

הצצה לאחור

הודעתה של גולן טלקום מגיעה חודשיים בלבד לאחר שהחליטה החברה לפרק למעלה מ-600 אנטנות בעקבות הסכם שיתוף הרשתות שנחתם מול סלקום. אלא שבמשרד התקשורת מסרבים בינתיים לאשר את ההסכם השנוי במחלוקת ומשמעות הדבר היא שגולן טלקום עובדת כיום כמפעילה וירטואלית בעודה נשענת באופן מלא על התשתיות של סלקום, זאת בניגוד לתנאי הרישיון הנוכחי שלה, לפיו עליה להציע פריסה של 40% משטחי המדינה עד ה-31 בדצמבר 2015.

אם ההסכם לא יאושר, ובגולן יחליטו שלא להקים מחדש את מתקני התקשורת, תאבד החברה את רישיון המפעיל שלה ולא תוכל לספק שירותי סלולר בישראל. לחברה ישנם נכון להיום כ-850 אלף מנויים, וכל אלו עלולים למצוא עצמם מנותקים או מועברים לחסותה של חברה אחרת באם תאבד גולן את רשיונה. לפי כלכליסט, מהלך זה של החבדה נועד ככל הנראה להפעלת לחץ על משרד התקשורת ועל הרשות להגבלים עסקיים למען אישורו של ההסכם.

בינתיים בגולן: עסקים כרגיל

מיד לאחר הודעתה של גולן טלקום, זינקו מניותיהן של החברות המתחרות פרטנר וסלקום בכ-15 אחוזים. בעלי המניות של החברות מבינים שיציאתה האפשרית של גולן טלקום משוק התקשורת הישראלי, תוביל לעלייה מידית בהכנסות ותשפר את המצב העגום אליו נקלעו נוכח ריבוי החברות שבאפשרותן להציע שירותי סלולר להמונים.

בינתיים, ממשיכה גולן טלקום במאמצים לגיוס לקוחות נוספים. הבוקר, הודיעה החברה על השקתו של מבצע לכבוד סיום הקיץ, במסגרתו היא מציעה חבילה ללא הגבלה הכוללת גלישה סלולרית בנפח 10GB, בעלות חודשית של 10 שקלים בלבד (ללקוחות קיימים המצרפים קו נוסף לחשבונם).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים