הצצה ראשונה: Huawei Mate S – מכשיר הפרימיום החדש של וואווי

Huawei Mate S (צילום: גאדג’טי)

למסיבת העיתונאים שלה בתערוכת IFA 2015 בברלין הזמינה וואווי כמות נכבדת של כתבים מרחבי העולם, בפניהם הציגה לא רק את מכשיר הסמארטפון החדש שלה בהרחבה יתרה, אלא גם אורחים ואמנים שהופיעו על הבמה. בכך, הצטרפה החברה לאחת נוספת שבוחרת בשואו גדול לשם הצגת מכשיריה. באותו אירוע, הוצג ה-Huawei Mate S, מכשיר פאבלט הדגל של החברה וממשיך דרכו של ה-Mate 7 שהוצג גם הוא בתערוכת IFA בברלין בשנה שעברה.

ה-Mate S נבנה בקפידה תוך שמירה על קווי עיצוב נאים למדי. תוכלו למצוא בו גם השנה את גוף המתכת, כאשר בקדמת המכשיר משתלב מסך ה-2.5D בגודל 5.5 אינץ’. שולי המסך כמעט ובלתי קיימים ובוואווי מצליחים להגשים את ההבטחה שלהם להצגת מכשירי פרימיום, כאשר עיצוב הינו חלק בלתי נפרד מכך. המסך משתרע על רוב חלקו הקדמי של ה-Mate S, כאשר גם בחלק העליון והתחתון של המסך ניתן למצוא שוליים דקיקים למדי שיחסכו את המידות הגדולות במיוחד המגיעות עם מכשירים בעלי מסכים גדולים. איכות המסך גם היא גבוהה במיוחד, זאת הודות לשימוש במסך ה-AMOLED העשיר בצבעים ברזולוציית Full HD.

מסך ה-Force Touch לא קיים היה במכשיר שקיבלנו לבדיקה, אולם במהלך התערוכה עצמה הצלחתי לשים ידי גם על דגם הפרימיום עם מסך התומך בפונקציה זו. במהלך מסיבת העיתונאים הציגה וואווי את היתרונות של המסך החדש על-ידי הצגתו ככלי למדידת משקל, לצד מספר אופציות נוספות כמו ביצוע זום מהיר לתמונות ושימוש בפינות חמות שיקצרו תהליכים בביצוע משימות במכשיר. אולם חווית השימוש עדיין לא מספקת.

מסך ה-Force Touch של ה-Mate S מבית וואווי (צילום: גאדג'טי)
מסך ה-Force Touch של ה-Mate S מבית וואווי (צילום: גאדג’טי)

אפשרויות ה-Force Touch עובדות בצורה מקרטעת מעט, כאשר נדרשו מספר נסיונות על מנת להפעילן עבור מרבית הפונקציות. ייתכן כי עד ההשקה של המכשיר תצליח וואווי לספק עדכוני תוכנה שיפתרו את הבעיה, אך עד אז, לא נראה כי ישנה הצדקה לשימוש בהן, גם לאור התקלות הרבות וגם לאור הפונקציונליות הנמוכה.

מצלמת המכשיר הינה בעלת חיישן 13 מגה-פיקסל וכוללת מייצב תמונה אופטי. הפוקוס זריז למדי, אם כי לא משתווה לזה של מכשירי דגל מובילים אחרים הקיימים כיום בשוק. מצלמת הסלפי כוללת חיישן 8 מגה-פיקסל ומאפשרת צילום גם באמצעות תאורה קדמית הקיימת בקדמת המכשיר. ב-Huawei ניסו להתחמק מהצגת התאורה כמבזק והתייחסו אליה כתאורת עזר נמוכה, אך היא מבצעת את העבודה ותאפשר את שיפור תאורת הסביבה בצילומי סלפי חשוכים.

Huawei Mate S (צילום: גאדג'טי)
Huawei Mate S (צילום: גאדג’טי)

חיישן ביומטרי לא רק לצרכי אבטחה

חלק נוסף שראוי להתייחסות הינו חיישן טביעות האצבע הביומטרי ששילבה וואווי במכשיר ה-Mate S. החיישן ממוקם בגב המכשיר – מיקום לא אסטרטגי במיוחד עבור חיישן מסוג זה. ניסיונות גישה לפתיחת המכשיר ממצב נעילה נתקלו בלא מעט התנגדויות כאשר האצבע לא מוקמה באופן מדויק על גבי החיישן. לזכותה של וואווי יש לומר כי החיישן הצליח לעשות את העבודה במרבית הניסיונות ומהר מאוד, הרבה יותר מהר, לטעמי, מחיישן ה-Touch ID הנמצא באייפון 6 של אפל.

פרט ליכולותיו בצד האבטחה, מסוגל החיישן הביומטרי לבצע מספר פעולות נוספות, ומשם נובע הקסם העיקרי שלו. תוכלו לשלוף את מרכז ההתראות על-ידי החלקת האצבע מלמעלה למטה על גבי החיישן, כאשר פעולה הפוכה תחזיר אתכם למסך הבית, ודווקא שם מתבטאת נוחות השימוש בחיישן, המשמש כמשטח מגע עשיר באפשרויות. בנוסף, נגיעה כפולה בחיישן בזמן שמרכז ההתראות מוצג על המסך תאפשר את סילוק כל ההתראות ממנו, כאשר מענה לשיחות בנגיעה בו אפשרי גם כן.

ה-Mate S של וואווי בהחלט מרשים, אך כולל גם מספר פונקציות הדורשות ליטושים. את המכשיר נזכה לראות בישראל כבר בספטמבר או באוקטובר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים