אובר מכפילה את ההימור: תיכנס ליותר מ-100 ערים בסין בשנה הקרובה

| יום שלישי, 8 בספטמבר 2015, 15:03 | כלכלי, רכב

בעיתוי מעניין במיוחד שמצביע על המלחמה שעתידה להתחולל בזירת ההסעות הסינית, הכריזו Uber ומתחרתה הגדולה ביותר בשוק זה, Didi Kuaidi, על גיוס של מיליארדי דולרים ממש באותו יום. החטיבה הסינית של אובר השלימה גיוס של 1.2 מיליארד דולר כדי לפרוס את שרותי בסין.

היום (ג’), אמר מנכ”ל החברה, טראוויס קלניק, שמדובר על הפעלת השירות ביותר מ-100 ערים בסין במהלך 12 החודשים הבאים, כפול מהיעד שהציב לעצמו לפני 3 חודשים. כרגע יש לאובר נוכחות ב-20 ערים במדינה בלבד, נוכחות מרשימה אך עדיין זעומה ביחס לפוטנציאל העצום במדינה.

למרבה ה”הפתעה”, אמר קלניק הדברים באירוע של ענקית החיפוש הסינית Baidu, שהיתה גם המשקיעה הראשית בסבב הגיוס הסיני של אובר. Baidu עצמה השיקה באותו אירוע “עוזר אישי” מבוסס אינטליגנציה מלאכותית שיוכל לחפש ולבצע הוראות כמו להזמין אוכל או להזמין מונית.

“כשהתחלנו [לפעול בסין] השנה, היה לנו נתח שוק שוק של כ-1%”, אמר קלניק, “תשעה חודשים אחר כך אנחנו עם נתח שוק של כ-30%-35%”. גם אובר וגם המתחרות מוציאות המון כסף על סבסוד של נסיעות במטרה לצבור עוד לקוחות נאמנים ולחטוף כמה שיותר נתח שוק.

מתחרה חזקה מבית

Didi Kuaidi נוצרה לאחר מיזוג של שני שחקנים מרכזיים בשוק התחבורה הסיני והפכה לדומיננטית בסין. על פי דובר החברה, האפליקציות שלה מטפלות ב-3 מיליון נסיעות במוניות ברחבי סין וב-3 מיליון בקשות לנסיעות מנהגים פרטיים כל יום.

סוכנות רויטרס דיווחה שהחברה גייסה מיליארד דולר בנוסף לעוד 2 מליארד דולר שגויסו לפני חודש, הכל כדי להתמודד מול השחקנית החדשה והמפורסמת בזירה. עד היום גייסה Didi Kuaidi כ-4.4 מיליארד דולר ב-7 סיבובי השקעה. חלק מסכום זה התקבל מענקית קמעונאות סיניות ומתחרות של Baidu בסין כמו עליבאבא ו-Tencent.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות