לא הכל ורוד: אפל מנקה אפליקציות נגועות מהחנות לאחר מתקפה

חנות אפל בלוס אנג’לס (צילום: גאדג’טי)

חנות האפסטור דורשת מהמפתחים עבור הפלטפורמה של אפל לעבור תהליך מחמיר לפני שיאושרו בה. התהליך החל עוד בימיה המוקדמים של iOS ודרש מהמפתחים לעמוד בתנאים של אפל בצד התוכן, כמו גם בפרמטרים רבים נוספים, כאשר בצד השני ניתן למשתמשים באייפון, באייפד ובאייפוד טאצ’ השקט שנוצר כתוצאה מ”הדאגה של אפל למשתמשיה”.

בסוף השבוע דיווחה חברת אבטחת המידע פאלו אלטו נטוורקס על קוד זדוני שמצא דרכו לחנות האפסטור והצליח להשתלב במספר לא קטן של אפליקציות מובילות בסין, בהן אפליקציית המסרים המידיים WeChat ואפליקציית הנסיעות DidiKuaidi. על-פי דיווח אתר רויטרס עומלת אפל על הסרת אפליקציות בהן נמצא קוד זדוני מחנות האפסטור, אולם בשלב זה לא ניתנה בידי משתמשי הקצה האפשרות לבחון האם אפליקציות מסוימות שהותקנו על גבי מכשירים מבית אפל נגועים או לא.

בפאלו אלטו נטוורקס מציינים כי הקוד הזדוני שהוטמע בחנות האפסטור דרך אפליקציות צד שלישי מאפשר לתוקפים להעלות מידע מהמכשיר לשרתים חיצוניים. בחברה מתארים כי המתקפה מאפשרת קריאת מידע שהועתק לשמירה זמנית ב-Clipboard במכשירים מבוססי iOS, אך גם אפשרויות תקיפה אקטיביות המאפשרות הצגת בקשה להזנת שמות משתמש וסיסמאות לחשבונות ואתרים שונים.

תוקפים את המפתחים במקום את אפל

המתקפה האחרונה לא התאפשרה בזכות חור באבטחה של מערכת ההפעלה iOS, אלא דרך מתקפה על מפתחיה של אפל. התוקפים הצליחו לעשות דרכם לאפליקציות על-ידי הצעת תוכנת פיתוח מזוייפת המשמשת כחלופה לתוכנת הפיתוח של אפל, הנקראת XCode. התוכנה החלופית, שקיבלה את השם XcodeGhost, השתילה קוד זדוני באפליקציות שפותחו על-ידי מפתחים צד שלישי, כפי הנראה ללא ידיעתם, ובדרך זו הצליחו התוקפים לעקוף את מערך האבטחה של אפל ולהגיע לחנות האפסטור.

דוברת מטעם אפל ציינה בפני רויטרס כי “האפליקציות הנגועות הוסרו מהחנות וכי אפל עובדת מול המפתחים על מנת לוודא כי הם עושים שימוש בתוכנת Xcode מקורית כדי לבנות מחדש את האפליקציות שלהם”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים