אינטל משקיעה 67 מיליון דולר ב-8 חברות סיניות, יצרנית הסגווי ביניהן

הסגווי של חברת Ninebot בה השקיעה אינטל (מקןר: ninebot.com)

לא עבר חודש מאז שהודיעה אינטל על השקעה של 60 מיליון דולר בסטארטאפ הרחפנים הסיני, Yneec, והרעב שלה לסין לא מסתיים. הפעם הכריזה אינטל על סבב השקעה ב-8 סטארטאפים סיניים במקביל בסכום כולל של 67 מיליון דולר.

סבב ההשקעה התפזר לכל רוחב ענפי ההיטק: ביג דאטה, אינטרנט של הדברים, תחבורה, שירותי ענן ובעיקר יצרני חומרה מסוגים שונים. מבין הבולטים:

  • BlueBank – יצרנית חומרה שבונה סמארטפונים וטאבלטים מותאמים לארגונים.
  • Hampoo – יצרנית סמארטפונים וטאבלטים מותאמים לצורך ספציפי, המספקת גם תשתית תפעולית להקמת מערך מכשירים שמחוברים לאינטרנט (IoT).
  • Nuovo Film מייצרת את המשטחים הדקיקים שמאפשרים את מסך המגע במכשירים שלנו, מסכי OLED ומסכים גמישים דמויי נייר.

הסיפור המעניין ביותר בסבב ההשקעות האחרון היא ההשקעה ב-NineBot, יצרנית סינית של מכשירי תנועה אישיים (Personal Transportation). זו הואשמה על ידי המתחרה Segway בהפרת פטנטים. באפריל השנה החליטה NineBot פשוט לקנות את Segway ומייד לאחר מכן גייסה 80 מיליון דולר מ-Xioami ואחרים. לאחר המיזוג טוענת החברה שבידה 60% משוק מכשירי תנועה האישיים.

לרגל חגיגות ה-30 שנים של פעילות אינטל בסין, חשפה החברה שבמהלך אותן שנים השקיעה סך של יותר מ-2 מיליארד דולר ביותר מ-140 חברות. מיליארד אחד מסכום זה שימש לרכישת חברת שבבים אחת בשנה שעברה, ושאר הסכום התחלק על פני חברות קטנות יותר בכל תחומי התעשייה, סימן לשאיפות של אינטל קדימה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים