בדרך ללגיטימציה? האחים וינקלווס מקבלים אישור להפעיל בורסת ביטקוין

הביטקוין, המטבע הדיגיטלי שספג ירידה ניכרת בערכו עקב סדרת פרשות שליליות קיבל בימים האחרונים חיזוק משמעותי. מיזם Gemini של התאומים וינקלווס קיבל אישור מהרגולטור הפיננסי של מדינת ניו יורק להפעלת זירת מסחר מתקדמת במטבע הדיגיטלי.

מדובר למעשה על קרן נאמנות שתיישם אכיפת תקנות מחמירות יותר מאלו שאושרו בניו יורק בשנה שעברה (לדוגמא איסוף טביעות אצבע מכל ההמייסדים והעובדים), הכל כדי שהפלטפורמה תזכה לאמונם של סוחרים עצמאיים וגם לבנקים של וול סטריט, כך לדברי טיילר. בנוסף לביטקוין תוכל המערכת לקבל גם כסף רגיל, תפעל ב-26 מדינות בארה”ב וכמובן ש-Gemini תקבל אחוז קטן מסכומי ההעברות.

לשחזר את תהילת המטבע

לאחר שקיבלו האחים, טיילר וקמרון וינקלווס, 65 מיליון דולר בסוף התביעה במסגרתה טענו שמארק צוקרברג גנב להם את רעיון הרשת החברתית, החלו התאומים בפיתוח הפלטפורמה שקיבלה אישור רגולטורי נדיר. הביטקוין סובל מחוסר אמון מובהק לאחר מספר שערוריות שנקשרו בו: סגירת אתר SilkRoad שגם נפרץ ונגנבו ממנו ביטקוין בשווי של מליוני דולרים (אחד הגנבים היה לא אחר מאשר סוכן פדרלי שחקר את פעילות האתר) וקריסת הבורסת הביטקוין הגדולה Mt. Gox ש”התאדו” מתוכה 460 מליון דולר.

בשיאו היה שוויו של ביטקוין אחד כמעט 1100 דולר אך לאחר השערוריות ירד ערכו וכיום הוא באיזור ה-240 דולר. התאומים יודעים שעליהם לעבוד קשה כדי להחזיר את האמון במטבע ובנוסף לרמת אבטחה גבוהה ברמת הנתונים הם גם מבטיחים שתמיד ידרשו מספר חתימות או מספר אנשים כדי להעביר כספים, וכן נרכשה חומרה ממספר ספקים כדי להבטיח שלא תהיה פריצה דרך שרשרת האספקה.

נתוני הלקוחות ישמרו בשרת אוף-ליין במרתף של אחד הבנקים שמבוטחים על ידי האוצר האמריקני. זהו נתון מפתיע שיכול להגדיל את האמון מיזם שכן, למרות ההתעניינות של הבנקים לאחרונה בטכנולוגיית ה-Blockchain, רובם עדיין מתרחקים מהביטקוין.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים