שוק קשה: סנדיסק רוצה להימכר לאחת המתחרות הגדולות שלה

שחקנית משמעותית בשוק זכרונות הפלאש וכונני ה-SSD עלולה לעבור לאחת המתחרות בקרוב. חברת SanDisk הותיקה, מחלוצות הייצור והפטנטים בתחום הפלאש מנהלת מגעים עם רוכשים פוטנציאליים, כך דווח על ידי סוכנות בלומברג אמש (ג’).

ככל הנראה סנדיסק זוכה לשתי מתעניינות רציניות וגדולות מספיק כדי לקנות אותה: מיקרון טכנולוג’י ו-Western Digital. לסנדיסק יש שיתופי פעולה ומפעלים משותפים עם טושיבה והיא תצטרך את הסכמתה במכירה למתחרה בשוק.

רוצה לשרוד

המשקיעים של סנדיסק עברו תקופה קשה מאחר וכל תעשיית הזכרונות סובלת מקהל לקוחות קטן ועליית מחירי התשומות. המניה של סנדיסק איבדה בשנה האחרונה כמעט 30%, וגם מיקרון נפלה בשיעור דומה. סביבה עסקית זו מאלצת את השחקניות לחשוב על מיזוגים ורכישות כדי לשרוד.

מיקרון (וגם סנדיסק) מתקשות מאוד להתחרות בשוק כרטיסי הזיכרון נגד סמסונג שגדולה הרבה יותר מהן. מיזוג יכול לעזור לשתיהן להתמודד עם סמסונג. ווסטרן דיגיטל יכולה להיעזר מאוד ביכולות וברשימת הלקוחות של סנדיסק בתחום כונני ה-SDD כדי להיות פחות תלויה בהכנסות מהדיסקים הקשיחים הרגילים. בדיוק למטרה זו גייסה ווסטרן דיגיטל 3.8 מיליארד דולר מקרן סינית בחודש שעבר.

בתגובה לדיווח, זינקה המניה אתמול לאחר המסחר בכ-17% ולבסוף התייצבה על עלייה של כמעט 10%.

מקור: Google Finance
מקור: Google Finance


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים