סמסונג עשויה לרכוש את שירות המוסיקה Tidal של ג’יי-זי על מנת להתחרות ב-Apple Music

Tidal

האם סמסונג מתכוננת לרכוש את שירות הזרמת המוסיקה Tidal של Jay-Z? אמן הראפ נצפה בשבוע שעבר כשהוא עוזב את משרדיה של סמסונג בסיליקון ואלי, מה שמיד גרר להערכות כי סמסונג בוחנת את אפשרות רכישתו של שירות המוסיקה הטרי Tidal.

את Tidal השיק ג’יי-זי במרץ 2015 לצד שורה ארוכה של אמנים מוכרים לאחר שרכש את הטכנולוגיה של שירות הזרמת המוסיקה WiMP על-ידי רכישתה של Aspiro הסקנדינבית. אולם מאז הושק, לא נשמעו קולות אהדה בנוגע לשירות, כאשר את כותרות עיתוני הבידור בנושא Tidal ליוותה בעיקר ביקורת על התנהלותו של ג’יי-זי בנוגע לניהול השירות והצגתו בפומבי.

ג’יי-זי נגד ד”ר דרה

לאחרונה הודיעה ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית כי תסגור את שירות Milk Video בחודש נובמבר, כאשר בחודש מאי האחרון, דיווח מגזין הבידור Variety כי צמצומים בחטיבת התוכן של החברה עלולים לגרום לסגירתם של שירותי Milk Music ו-Milk Video גם יחד. סגירת השירות מעידה על כך שבחברה ינסו לחפש כיוונים אחרים על מנת לחזור לתחום הוידאו והמוסיקה בדרך אחרת.

רכישתה של Tidal תאפשר לסמסונג לקבל דריסת רגל בשוק האמריקאי על ידי שימוש בדמות מוכרת (Jay-Z) המבקשת ליצור שירות מוסיקה “קלאסי” המשמר את מסורת המוסיקה ומגן על האמנים. אם הדבר נשמע לכם מוכר, הרי שזה בגלל ששירות דומה, Beats Music, הושק בתחילת השנה שעברה על-ידי אמן הראפ אנדרה (ד”ר דרה) יאנג והצליח להימכר לאפל בתמורה ל-3 מיליארד דולר.

המלחמה באפל גם היא סיבה מצויינת עבור סמסונג לרכוש את שירות המוסיקה Tidal, ובאמצעותו לספק ללקוחותיה של יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם שירות מוסיקה שיהווה מתחרה ראוי ל-Apple Music. בסמסונג וב-Tidal עדיין לא התייחסו באופן רשמי לפרשה, אולם הענן המרחף מעל ראש החברה בדמותה של אפליקציית Apple Music לאנדרואיד, שהובטחה לא מכבר על-ידי אפל, עשויה לזרז תהליכים.

נזכור, כמובן, שמדובר בהערכה מרחיקת לכת שמקורה בתמונתו של ג’יי-זי כשהוא עוזב את משרדי סמסונג בסיליקון ואלי. ב-Variety ציינו כי הפגישה אכן נערכה בין אמן הראפ לבין ראש מחלקת התוכן בסמסונג בארה”ב, המוביל גם את ניהול שירות Milk Music, אולם ייתכן כי בפגישה דנו שני הצדדים באפשרות לשילובה של Tidal במכשיריה של סמסונג כאפליקציה מובנית, ולאו דווקא ברכישת החברה.

השוואת מפרטים