שמועה: Xiaomi עובדת על סמארטפון בעל מסך הרגיש לעוצמת הלחיצה

קרדיט תמונה: Jon Russell

עם הכרזת מכשירי ה-iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus, הציגה אפל טכנולוגיה חדשה הדומה באופיה ל-Force Touch, ונקראת 3D Touch. זו מאפשרת למשתמש ליצור אינטרקציה עם מסך המגע במכשירו דרך 3 רמות שונות של לחיצה. כעת, נראה כי גם יצרנית הסמארטפונים הסינית, Xiaomi, מעוניינת להצטרף ליצרניות הבודדות שכבר מציעות טכנולוגיה דומה.

על פי פרטים חדשים, המגיעים מעמוד ה-Weibo של המדליף הסיני המוכר Leaksfly, שיאומי עשויה לחשוף סמארטפון שיצטרף למכשירי הפרימיום אפל, וואווי ו-ZTE, המשלבים יכולת לזיהוי עוצמת הלחיצה על גבי המסך.

נכון לרגעים אלו, טרם ידוע האם שיאומי תפתח בעצמה את הטכנולוגיה שתאפשר זאת, או שמא תבצע שימוש באחת מסדרות ClearPad של חברת Synaptics, המציעות את טכנולוגיית ClearForce.

מנגנון 3D Touch באייפון 6S (צילום: גאדג'טי)
מנגנון 3D Touch באייפון 6S (צילום: גאדג’טי)

היצרנית הסינית אינה זרה ל-Synaptics, שכן סמארטפון ה-Xiaomi Mi4c שהושק לא מכבר מכיל רכיב מסדרת ClearPad 3700 התומך ב-ClearForce וכן ב-SideTouch. עם זאת, במכשיר זה לא אופשרה פונקציית זיהוי עוצמת הנגיעה במסך מסיבות שאינן ידועות.

שיאומי צפויה להכריז בחודשים הקרובים על סמארטפון הדגל שלה, Xiaomi Mi5, אך ככל הנראה זה לא יזכה לשלב טכנולוגיה מתקדמת זו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים