בהתאם להערכות: אפל מוכרת 48 מיליון אייפונים ברבעון השלישי, מכירות האייפד עדיין בירידה

אפל דוחות כספיים קרדיט תמונה: אפל

עם סיום המסחר בבורסות בארה”ב פירסמה אמש (ג’) אפל את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון שהסתיים ב-30 בספטמבר, 2015. מיד לאחר פרסום התוצאות הציגה מניית החברה עליה קלה של כ-0.6 אחוז.

במהלך הרבעון השלישי של השנה דיווחה החברה על מכירות של 48.05 מיליון מכשירי אייפון, נתון המציג עליה של כ-22% במכירות משנה לשנה ועומד בהתאם לציפיות האנליסטים המוקדמות. מכשירי האייפון ממשיכים להוות את מקור ההכנסות העיקרי עבור החברה גם ברבעון האחרון ומהווים כעת 62.5% מהכנסות החברה, זאת לעומת 56.2% ברבעון המקביל אשתקד. בסה”כ, הניבו מכשירי האייפון לאפל ברבעון השלישי הכנסות בסך של 32.2 מיליארד דולר.

בעוד חטיבת האייפון ממשיכה להציג עליה חדה, ממשיכים טאבלטי האייפד להציג ירידה במכירות משנה לשנה. במהלך הרבעון מכרה אפל סך של 9.88 מיליון אייפדים, נתון המהווה ירידה של 20% בהשוואה לנתוני הרבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות ממכירות אייפדים הצטמקו גם כן ועמדו על 4.27 מיליארד דולר, ירידה של 20% בהשוואה לרבעון השלישי בשנת 2014.

אף הירידה בהכנסות ובכמות יחידות האייפד שנמכרו, הצליחה אפל להגדיל את מחיר המכירה הממוצע של המכשירים ברבעון זה לכדי מחיר ממוצע של 432 דולר בהשוואה למחיר של 415 דולר ברבעון הקודם. מכשירי האייפון גם הם הציגו עליה בנתון המחיר הממוצע ליחידה, זה עומד כעת על 670 דולר (בהשוואה ל-660 דולר ברבעון הקודם. העליה במחירי המכירה הממוצעים ממשיכה להגיע בעקבות האסטרטגיה של אפל לשמור על גרסה בעלת נפח אחסון מצומצם של 16GB, אשר כפי הנראה גורמת ללקוחותיה לשדרג לגרסאות יקרות יותר. זאת, לצד מכשיר האייפון 6 פלוס והאייפון 6S פלוס היקרים יותר, התורמים לעליית מחיר המכירה הממוצע גם כן.

מכירות מחשבי המקינטוש גם הם הציגו עליה קלה ברבעון השלישי כאשר אפל דיווחה סך של 5.71 מיליון מחשבים שנמכרו, עליה של 3.4% משנה לשנה.

חזקה בשעונים, חזקה יותר בסין

אחד הנתונים המעניינים הנובעים מדוחותיה הכספיים של אפל הינה צמיחת הכנסות החברה בסין. אפל לא חושפת נתוני מכירות מספריים עבור מכשירי האייפון בשוק הסיני, אולם הגידול בהכנסות החברה במדינה מעיד על צמיחה משמעותית במכירות האייפון גם כן.

במהלך הרבעון השלישי של השנה הציגה אפל עליה של 99% בהכנסות ורשמה סך של 12.5 מיליארד דולר בסין בלבד. המכירות בארה”ב עדיין נמצאות בראש עם הכנסות של 21.7 מיליארד דולר, אולם השוק האירופי שוב משתרך מאחור עם הכנסות של 10.5 מיליארד דולר “בלבד”. הנתונים של אפל בסין מציגים תמונה חיובית בהרבה עבור החברה האמריקאית, זאת בהשוואה לנתוני חברת המחקר Canalys שהוצגו מוקדם יותר השבוע ונתנו את הבכורה בסין לנציגה המקומית Huawei.

Apple-Watch-Gadgety

נתון חשוב נוסף בדוחות החברה הוא זה המתייחס להכנסות מ’מוצרים אחרים’, אלו כוללות את מכשירי האייפוד, ה-Apple TV והשעונים החכמים של החברה – Apple Watch. אפל עדיין לא חושפת נתון מכירות כמותי עבור שעוניה החכמים וההערכות בשוק נעות בטווח רחב במיוחד שבין 2.5-6 מיליון יחידות ברבעון.

ההכנסות ממוצרים אחרים עלו באופן משמעותי ברבעון השלישי של השנה ועומדות כעת על 3.05 מיליארד דולר, עליה של 61% משנה לשנה, אשר חלק בלתי נפרד ממנה מגיע בעקבות מכירות השעונים החכמים של החברה. במהלך שיחת הועידה שהתקיימה לאחר פרסום התוצאות הכספיות של החברה, ציין מנכ”ל אפל, טים קוק, כי “מכירות השעונים החכמים המשיכו להציג עליה גם ברבעון האחרון“.

סך הכנסותיה של אפל במהלך הרבעון השלישי עמדו על 51.5 מיליארד דולר, כאשר רווח החברה עמד על 11.1 מיליארד דולר או 1.96 דולר למניה. ברבעון הבא צופה החברה המשך עליה בהכנסות בטווח הנע בין 75.5-77.5 מיליארד דולר.

בקופת המזומנים של אפל יש כעת 206 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים