הוכרז: OnePlus X – סמארטפון פרימיום לשוק הביניים

יצרנית הסמארטפונים הסינית OnePlus הציגה היום את המכשיר השני שלה לשנת 2015, ה-OnePlus X. מדובר בסדרת מכשירים חדשה לחלוטין, ולא בממשיכת דרך של הדגמים שהציגה החברה בעבר, דרכה תנסה לפרוץ לשווקים מתפתחים עם מחיר זול, מבנה פרימיום ומפרט טכני מרשים ככל הניתן.

הסמארטפון החדש מציג חלק מהאלמנטים שכבר ראינו במכשירי החברה הקודמים, אך במבנה מצומצם יותר, אולם העיצוב במכשיר החדש מקבל את עיקר הדגש. בגרסה הסטנדרטית של המכשיר, OnyX שמה, מצפה זכוכית את גב המכשיר, כאשר הוא זמין בגרסה נוספת, יקרה יותר ובעלת גב קרמי שתהיה זמינה במהדורה מוגבלת של כ-10,000 יחידות בלבד ובמחיר של 369 אירו (כ-410 דולר).

OnePlus-X-Main-gadgety

מפרטו הטכני של המכשיר כולל מסך 5 אינץ’ המצופה בזכוכית המגן Gorilla Glass 3 והינו בעל רזולוציית תצוגה Full HD 1080p, המציגה צפיפות של 441 פיקסלים לאינץ’ בודד, מעבד מרובע ליבות 32-ביט מדגם Krait 400 של חברת קוואלקום בתדר מירבי של 2.3Ghz, המשולב במערכת על שבב הותיקה Snapdragon 801 עם המאיץ הגרפי Adreno 330. זיכרון העבודה במכשיר הינו 3GB RAM ונפח האחסון עומד על 16GB עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD חיצוני (עד 128GB).

זוג המצלמות של ה-OnePlus X מציעות חיישני 13 מגה-פיקסל ו-8 מגה פיקסל עבור המצלמה הראשית והמשנית בהתאמה. המצלמה בגב המכשיר לא תציע אפשרות צילום וידאו באיכות 4K כפי שמציע דגם ה-OnePlus 2, אלא תאפשר צילום ב-Full HD 1080p בלבד ותכלול מפתח צמצם f/2.2 ואפשרות פוקוס מהירה (Phase Detection Autofocus) במיוחד.

OnePlus-X-sides

עיקר הדגש במכשיר ה-OnePlus X הינו בצד העיצוב. מבנה הזכוכית הינו חדש עבור היצרנית הסינית, אולם לא מדובר בנוף חדש בעולם הסמארטפונים. סביב המכשיר תמצאו מסגרת העשויה מתכת, כאשר מימדיו קטנים למדי בעובי של 6.9 מ”מ בלבד (כמו של האייפון 6) ומשקלו 138 גרם.

בצידו של המכשיר מוסיפה OnePlus את כפתור השליטה בהתראות, זה הוצג בדגם ה-OnePlus 2 מוקדם יותר השנה ומאפשר שליטה באופן בו תציג מערכת ההפעלה את ההתראות במכשיר (מצב שקט, התראות חשובות או כל ההתראות). מה שלא תמצאו במכשיר הינו כפתור בית, ומכאן שלא משולב במכשיר גם קורא ביומטרי לטביעות אצבע.

הסוללה ב-OnePlus X מציעה קיבולת של 2525mAh והמכשיר מגיע באופן מובנה עם מערכת ההפעלה Oxygen OS, המבוססת על גרסת Android Lollipop 5.1.1.

מכשיר ה-OnePlus X בגרסת ה-OnyX הסטנדרטית יהיה זמין לרכישה החל מה-5 בנובמבר בעבור מחיר של 269 אירו באירופה ויגיע לשוק האמריקאי ב-11 בנובמבר במחיר נמוך יותר של 249 דולר דרך אתר החברה. הדגם הקרמי של המכשיר יוצע, כאמור, במחיר גבוה יותר של 369 אירו החל מה-24 בנובמבר ובמהדורה מוגבלת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים