אפל משיקה אפליקציית ניווט בתוך מבנים ורומזת לקראת הבאות

אפל דוחות כספיים קרדיט תמונה: אפל

אנו רגילים לשמוע על מוצרים או שירותים של אפל רק בהכרזות גדולות ומשמעותיות, אך הפעם נראה כי הפילה החברה פצצה גדולה מאוד מבלי לעורר יותר מידי רעש. בשקט בשקט, שחררה יצרנית האייפון לחנות האפליקציות שלה אפליקציה חדשה בשם Indoor Survey, העתידה לסמן את כניסתה של אפל לתחום הניווט בתוך מבנים.

האפליקציה, אשר התגלתה במקרה על ידי מפתח בשם סטיב ת’רותון-סמית’, זמינה כעת בחנות האפליקציות בגרסה 1.0 וניתן ללמוד על ייעודה על פי התיאור המצורף. בחלק זה נכתב כי האפליקציה עושה שימוש בחיישני RF ,שיהיו פרוסים ברחבי המבנים השונים, ובאמצעות חיישן נוסף שמצוי במכשיר, תדע להציג למשתמש את מיקומו בתוך מבנה. אפל ממשיכה לפרט ולציין כי Indoor Survey תאפשר לדעת היכן המכשיר נמצא בין אם זה בקניון, כנס או כל מבנה סגור אחר וזאת מבלי להוסיף אביזרים נוספים לסמארטפון.

לא מדובר בסנונית הראשונה של אפל בתחום וכבר בשנה שעברה חשפה כמה פיצ’רים שיעזרו למפתחים להשיג את המיקום של המשתמשים בתוך מבנים. כעת, נראה כי אפל החליטה להרים את הכפפה בעצמה ולהציע גם את השירות בעצמה. חשוב להדגיש כי ניתן לגשת לאפליקציה רק באמצעות קישור ישיר והיא לא מופיע בתוצאות החיפוש הרגיל, ונראה כי האפליקציה כבר אינה זמינה והוסרה מהחנות.

Indoor Survey היא ככל הנראה הפרי הראשון שאפל קוטפת לאחר רכישת חברת WifiSlam בשנת 2013. נזכיר כי WifiSlam נרכשה עבור 20 מליון דולר והתמחתה בניווט בתוך מבנים באמצעות ניתוח רשתות Wifi. עוד מוקדם לדעת מתי אפל תכריז על השירות באופן רשמי, אך יכול להיות שלא נחכה זמן רב מאחר והשמועות על נייוט בתוך מבנים הופיעו עוד לפני שגרסת iOS 9 הושקה.

ניווט בתוך מבנים היא אחת מהמגמות החמות ביותר בשנים האחרונות וטומנת בחובה אפשרויות פרסום ומודלים עסקיים רבים. לכן, ייתכן כי השירות החדש ישים דגש דווקא על בעלי חנויות או מפרסמים ויאפשר להם לעשות שימוש במיקומו של הצרכן על מנת להציע לו מבצעים או הנחות. כמובן שאפל תדע לגזור על כך את הקופון ואף להגיע לרווחים של מליוני דולרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים