משלוחי השעון החכם Apple Watch, מבית ענקית הטכנולוגיה האמריקאית ויצרנית הסמארטפונים השניה בגודלה בעולם, עומדים בימים אלו על כ-7 מיליון יחידות. כך עולה מתוך הערכות חברת המחקר Canalys בכל הנוגע לעולם המחשוב הלביש והשעונים החכמים.
את דברים אלו מפרסמת חברת המחקר באתר האינטרנט שלה, שם חושפת את הערכותיה המלאות. על פי אלו, שלחה אפל ממחסניה קרוב ל-7 מיליון שעונים חכמים, זאת במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה בלבד. בכך רושמת לעצמה אפל הישג נוסף, כאשר היא מחזיקה במקום הראשון במכירות השעונים החכמים זה רבעון שני ברציפות.
כשזה נוגע למגוון השעונים החכמים הנוספים, מוסרת Canalys שאף לא יצרנית אחת שלחה למעלה מ-300 אלף יחידות, כך שמיקומה של אפל במקום הראשון רחוק למדי משאר יצרניות השעונים החכמים. אחת מן היצרניות הבולטות ביותר אחרי החברה מקופרטינו הייתה Pebble, ששלחה למכירה למעלה מ-200 אלף יחידות ממגוון שעוניה. שמה של סמסונג גם עלה לאחרונה בהקשר לדיווח לפיו מכרה 180 אלף יחידות משעון ה-Gear S2 (מחיר: $350-$390) דרך אתר JD.com הסיני תוך 8 שעות בלבד.
אם נעצור לרגע ונביט סביב, נוכל לראות כי קטגורית המחשוב הלביש לא מתפתחת לכיוון השעונים החכמים בלבד, אלא מתקדמת בצעדי ענק גם בכל הנוגע לצמידים החכמים. למעשה, על פי Canalys, ה-Xiaomi Mi Band נמכר בלמעלה מ-10 מיליון יחידות במהלך הרבעון השלישי של השנה בלבד – בהחלט נתון מדהים. כמות זו ניתן לשייך, בין היתר, לתמחור האגרסיבי של הצמיד (כ-15 דולר).
עם שיאומי עומדת גם Fitbit, שממשיכה להגדיל את משלוחיה עם שורה של צמידים חכמים גם במהלך הרבעון השלישי של השנה. למען הסר ספק, נדגיש כי הערכות אלו מתייחסות לכמות היחידות אותן שלחו החברות ממחסניהן ולא בהכרח בכמות היחידות המדוייקת שהגיעה ללקוחות.