Spotter הישראלית תדאג שתשלמו הרבה פחות במסעדות

Spotter

בארץ ישנן לא מעט מסעדות מעולות שמציעות מבחר רחב של מנות טעימות ממגוון עצום של סגנונות ומטבחים. עם זאת, ארוחה במסעדה היא לעיתים עסק מאוד יקר שעלול להסתיים בכמה מאות שקלים עבור משפחה ממוצעת. מנגד, ישנן שעות מסוימות בהן מסעדות רבות כמעט ריקות מסועדים והן רק מחכות ללקוחות שיגיעו – גם אם זה אומר שהן תורדנה מעט את המחיר. סטארטאפ ישראלי חדש בשם Spotter מתכוון לפתור בדיוק את הנקודה הזו ומצליח לעזור הן ללקוחות ולהן למסעדות.

כאשר מסעדות אינן ממלאות את התפוסה המקסימלית שלהן, הן בעצם מפסידות כסף, מאחר ותשלומים שונים כדוגמת משכורות, ארונונה וחשמל עדיין ירדו מחשבונה בלי חשיבות לכמות הסועדים ברגע נתון. עובדה זו גרמה ל-Spotter לחבור למסעדות שונות וביחד להציע ללקוחות פוטנציאלים הנחות משמעותיות, בשעות מוגדרות, על התפריט כולו.

כל בעל מסעדה שיצטרף ל-Spotter יכול לקבוע את השעות בהן הוא מעוניין להציע את ההטבה ואז לפרסם אותה לקהל המשתמשים באפליקציה, בתוספת מספר המקומות שהוא מקצה להטבה. נכון לכתיבת שורות אלה מסעדות רבות מציעות הנחות משמעותיות שיכולות להגיע גם ל-40 אחוז הנחה, כאשר הממוצע עומד על 15 אחוז הנחה. לצד אפשרות זאת, המסעדה תוכל להוסיף תיאור קצר, לפרט על מנות מומלצות ואף לציין את מיקומה המדויק.

מצידה השני של האפליקציה, Spotter מציעה למשתמשיה פיד ראשי בו ירוכזו כל המבצעים וההטבות שפעילים ברגע זה. המשתמשים יכולים לחפש מסעדות שנמצאות בקרבת מקום או לבצע סינון על פי סוג המאכלים, דירוג המסעדה וטווח המחירים.

לאחר מציאת ההטבה ניתן לבצע את הזמנת המקום ישירות מהאפליקציה ובכך לשריין את ההנחה עבורכם. אם הארוחה מצאה חן בעיניי המשתמש, או אם בדיוק ההפך, ניתן להוסיף ביקורת ודירוג בעמוד הייעודי של המסעדה.

בנוסף לחיפוש האקטיבי, Spotter מאפשרת לסמן מסעדות מועדפות וברגע שהן מעלות הטבה לאפליקציה לקבל על כך התראה למכשיר ובכך לא לפספס את מספר המקומות המוגבל. מלבד התראות סביב מסעדה מסוימת, Spotter מאפשרת לקבל התראות מבוססות מיקום אשר תופענה ברגע שאחת המסעדות שנמצאות בסמוך למשתמש תעלה הנחה לאפליקציה. לקינוח, אם נמצאה הנחה משתלמת במיוחד ניתן גם לשתפה עם אנשים נוספים ולעזור להם לחסוך.

המסעדה הנכונה, בזמן הנכון

Spotter

מי שעומד מאחורי האפליקציה הם ארבעה יזמים: לירן גרודה, שף ויזם, שלקח חלק בתוכנית משחקי השף ובשנה האחרונה הקים את מסעדת באקאפיקו, גיא ברקן, המשמש כ-CTO, המגיע עם 20 שנות ניסיון כמנהל פיתוח בסטארטאפים שונים והובלת צוותים ופרוייקטים גדולים, ארי שלוי,­ המשמש כמנכ”ל, אשר מגיע עם ניסיון רב וידע בהיי טק ובעולם המסעדות ואבישר גולדמן, מנהל מוצר וחווית המשתמש, המגיע עם רקע של יותר מעשר שנים בתחום.

בשיחה שערכנו עם שלוי עלה כי הרעיון עלה במוחו של לירן גרודה לאחר שבילה במסעדתו החדשה והבין שיש שעות רבות בהן תפוסת הסועדים במסעדה נמוכה, אך עדיין ישנן הוצאות. “לירן הבין ששווה לו להציע הנחה גדולה של אפילו 50 אחוז כדי למלא כמה מושבים ריקים. ברגע שהבין שאין כרגע פלטפורמה לביצוע עסקאות ‘הרגע האחרון’ במסעדות, פנה אלי שנגבש צוות ונבצע הרעיון“.

תהליך ההצטרפות והתפעול מצד בעל המסעדה פשוט מאוד – מה שעתיד להגדיל את קצב האימוץ של המסעדות השונות

נכון לעכשיו, עקב אכילס של Spotter הוא שישנן רק 50 מסעדות שפועלות בשיתוף פעולה עם האפליקציה, מה שעלול לפגוע בהיצע של המסעדות. עם זאת, שלוי מסביר כי בחברה שוקדים כל הזמן על הוספת מסעדות נוספות ובעתיד יציעו ארסנל רחב יותר של מקומות פוטנציאלים. ייאמר לזכותם כי תהליך ההצטרפות והתפעול מצד בעל המסעדה פשוט מאוד – מה שעתיד להגדיל את קצב האימוץ של המסעדות השונות.

לבסוף, מציין שלוי כי בכוונת צוות Spotter לחולל שינוי משמעותי בתחום ולחסוך למשתמש לא מעט כסף. “החזון הוא להביא את שיווי המשקל האמיתי לשוק המסעדות בכל זמן נתון, ולהמשיך להביא ערך לשני צידי משתמשי האפליקציה, המסעדות שממלאות לפי הצורך כיסאות ריקים, והסועדים שיכולים לבחור מעכשיו לסעוד בצורה זולה ועם חוויה כיפית יותר“, סיכם שלוי.

השירות זמין כעת למערכת ההפעלה אנדרואיד בלבד, אך גרסה לאייפון נמצאת כעת בתהליך פיתוח. בינתיים, משתמשי שתי מערכות ההפעלה, יכולים לנסות את גרסת הדפדפן של Spotter שמרכזת את כל אותם המבצעים וההנחות.

להורדת האפליקציה לאנדרואיד- לחצו כאן.

לגרסת הדפדפן – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים