הנהג האוטומטי ניסה להרוג אותי: טסלה תנעל את הפיצ’ר הכי מתקדם שלה

Tesla Model X Tesla Model X

כאשר השלימה יצרנית המכונית החשמלית, טסלה, את אלגוריתם הנהיגה העצמית (חלקית) היא כל כך התגאתה בו שבחברה החליטו להוציא מייד את הפיצ’ר לניסוי אצל חלק מהנהגים. מה שקרה אחר כך לא כל כך מפתיע.

נהגים רבים לא הצליחו לעמוד בפיתוי והפעילו את הנהג האוטומטי כשהם מסכנים את עצמם ואחרים. למרות שטסלה הזהירה את הנהגים שעליהם להשאיר את ידיהם על ההגה ולהמשיך לשים לב לכביש, הפיתוי לנסות את הטכנולוגיה החדשה שכולם מדברים עליה היה חזק מדי.

וכך התפרסמו ברשת סרטונים מעין זה עם הכותרת “הנהג האוטומטי של טסלה ניסה להרוג אותי”:

בשיחת המשקיעים של טסלה שהתקיימה בשבוע שעבר, התייחס מנכ”ל החברה, אילון מאסק, לתופעה ואמר שטסלה מתכננת ליצור הגבלות נוספות במערכת כדי למנוע מאנשים “לעשות דברים משוגעים איתה”.

מצד אחד, יפה שטסלה מנסה לגבות את הטכנולוגיה שלה בידי הנהגים, אך מנגד, אם הנהג חייב לשים את הידיים שלו כל הזמן על ההגה ולשים לב לכביש, אז למה לו בכלל להפעיל את הנהג האוטומטי? כדי לחכות בסבלנות לטעות מסכנת החיים הבאה?

טכנולוגיה לא בשלה

בסרטון הקודם אפשר לראות בבירור שהנהג האוטומטי פישל ונהג לתוך הנתיב הנגדי. בסרטן הבא תוכלו לראות שהמערכת מצליחה להתמודד יפה עם סיבובים ובחירת נתיבים (לפי מערכת הניווט) עד שברגע אחד היא שוב מפספסת (ממש לקראת סוף הסרטון):

אין ספק שהנהיגה האוטומטית כבר כמעט כאן. דו”ח של גוגל בנוגע למכונית האוטונומית הסביר ששם רצו להימנע בדיוק מאותה טעות האנוש שלא תדע מתי לקחת את השליטה מהנהג האוטומטי. זו אחת הסיבות שבגוגל הלכו על הקונספט של מכונית אוטונומית לחלוטין.

המערכת של טסלה מרשימה והמהנדסים שלה עובדים כדי לשפר אותה כל הזמן. אין ספק שהיום בו נראה נהג אוטומטי שלא יסכן את חיינו יגיע מהר מאוד. אבל בינתיים כדאי שבטסלה יזהרו מאוד כשהם מפגישים את הטכנולוגיה הלא בשלה שלהם עם הטבע האנושי.

[interaction id=”563f3c96737e4fee1d71806c”]


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים