טאבלט הדגל של אפל לשנת 2011, ה-iPad 2, הינו האייפד הפופולרי ביותר כשאוחז ב-20% מכלל שוק האייפדים, כך מוסרת חברת המחקר Localytics בהערכותיה החדשות, אותן מפרסמת מוקדם יותר החודש.
על פי הערכות החברה, האייפד 2 שומר על הפופולריות שלו, בעוד הדגמים החדשים ביותר, iPad Air 2 ו-iPad Mini 4, מקבלים נתח שוק מצומצם של 9 ו-0.3 אחוזים בלבד, בהתאמה. את קצב האימוץ הנמוך מסבירה Localytics בכך שלטענתה, המשתמשים לא רואים הבדלים משמעותיים בין הדגמים ולכן לא מוצאים סיבה לשדרג.
עוד בנושא מוסרת חברת המחקר שהירידה המשמעותית במחירם של הדור הקודם עם יציאתו של הדור החדש, לצד הבדלים לא משמעותיים במיוחד בין הדגמים, מסייעים למשתמשים לבחור ברכישת הדור הישן עם המחיר האטרקטיבי.
המכירות בעולם הטאבלטים בכלל ומכשירי האייפד בפרט אינן בשיאן, ואין הדבר חדש. למעשה, מאז 2013 כמות האייפדים הנמכרת מדי שנה ירדה בצורה דרסטית, כאשר ברבעון השלישי של 2015 מכרה אפל “אך ורק” 9.88 מיליון אייפדים, המהווים לירידה של 20% בהשוואה לאותו הרבעון אשתקד.
ה-iPad Pro, שייצא למכירה ברחבי העולם בשבועות הקרובים, מביא את השינוי המשמעותי ביותר בסדרת האייפדים מאז הושקה לראשונה ב-2010. ההבדל העיקרי בינו לבין שאר מכשירי הסדרה מתבטא, כמובן, בגודל המסך, שיעמוד על לא פחות מ-12.9 אינץ’, בהשוואה ל-9.7 אינץ’ ב-iPad Air ו-7.9 אינץ’ ב-iPad Mini.
שינוי זה, לצד אביזרים נלווים כדוגמת מקלדת חכמה ו-Apple Pencil, וכן מיתוגו של הטאבלט כ”מכונת עבודה” נוסף על היותו מכשיר לצריכת מדיה, עשויים להוציא את אפל מהבוץ אליו נכנסה בעולם הטאבלטים ולגרום למכירות האייפדים לעלות זו פעם נוספת.
אם מהלך זה יצליח או לא, רק הזמן יוכל להעיד, ובינתיים אנו נאלץ להמתין בסבלנות ולצפות במתרחש.