גאדג’טי מסקר: OnePlus 2 – מתקשה לשמר את ההצלחה

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי) OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

בשנה שעברה הרעידה חברה סינית צעירה ושאפתנית העונה לשם OnePlus את השוק כשהשיקה את מכשיר ה-OnePlus One – סמארטפון דגל ללא פשרות בחצי ממחירו של סמארטפון רגיל. השנה השיקה החברה את דור ההמשך, ה-OnePlus 2, שינסה לעמוד ברף הגבוה שהציב קודמו. האם הוא הצליח? יצאנו לבדוק.

מה בקופסה

מכשיר הבכורה של OnePlus שווק בקופסה מיוחדת ומהודרת, בעלת מימדים גדולים במיוחד, עם קופסה נפרדת למטען. דור ההמשך מגיע בקופסה שמרנית יותר, התואמת את גודלו של המכשיר ומשלבת את המטען בתוכה. בקופסה תמצאו את החבילה הסטנדרטית הבאה:

  • מכשיר OnePlus 2 (כמובן)
  • ניירת (הוראות הפעלה, כתב אחריות)
  • מתאם לחשמל בהספק של 2 אמפר
  • כבל USB-C ל-USB עם ראש דו כיווני (משני הצדדים)

לצערנו, לצורך צמצום עלויות הערכה לא כוללת אוזניות ויש לרכוש אותן בנפרד.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
תכולת הקופסה של OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

עיצוב ואיכות בנייה

מכשיר ה-OnePlus 2 מציע איכות בנייה גבוהה ועיצוב ייחודי שאינו מאפיין אף סמארטפון אחר בשוק. בדומה לקודמו, הוא מציע גב “אבן חול” מחוספס. המרקם שודרג, הוא מחוספס יותר משל הדגם הקודם ומציע אחיזה מצויינת – המכשיר לא יחליק לכם מהיד. בנוסף, הוא מציע עמידות משופרת, ולא מציג שריטות בכל מגע של הציפורן (בעיה שליוותה את הדגם הקודם בסדרה).

שולי המכשיר עשויים מתכת והם נעימים למגע, אך לא מציעים את תחושת הקרירות היוקרתית שמציעים סמארטפונים איכותיים אחרים (ככל הנראה עובי המתכת דק למדי). ניכר כי OnePlus שמה דגש רב בפרטים הקטנים, ולא חסכה ברמת הגימור הגבוהה – פלסטיק לא תמצאו כאן.

בצידו השמאלי של המכשיר תמצאו את מתג ההשתקה – תוספת חדשנית ומקורית מצד OnePlus. הוא תוכנן במחשבה על מצבי ההשתקה החדשים ב-Android 5.0 Lollipop, ומציע בחירה בין שלושת המצבים – הכל, עדיפות (התראות חשובות) וללא. הבורר מציע התנגדות גבוהה יחסית ומרקם מחוספס המאפשרים לבחור בקלות גם את המצב האמצעי.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
כפתור שליטה בהתראות OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

למרבה הצער, כיוון שמתג ההשתקה חולש על צידו השמאלי של המכשיר – כפתורי הווליום וההדלקה נאלצים להצטופף בצידו הימני. פעמים רבות ניסיתי להדליק/לכבות את המכשיר ולחצתי בטעות על מקשי הווליום, ולהפך. את כפתור ההדלקה ניתן היה באותה המידה לשלב לצד מתג ההשתקה – ובכך למנוע את אי הנעימות.

בצידו התחתון של המכשיר תמצאו את מחבר ה-USB-C החדשני ולצידו חרירים למיקרופון ולרמקול הבודד, הם מזכירים את מכשיריה של חברת התפוח בצורה מחשידה. בצידו העליון של המכשיר תמצאו יציאת אוזניות סטנדרטית בגודל 3.5 מ”מ ולצידה מיקרופון לסינון רעשים.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
כבל USB Type C של OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

בגב המכשיר תמצאו את המצלמה, גדולה יותר מבשנה שעברה וממוקמת קרוב יותר אל לוגו החברה. את המצלמה מלווים פלאש כפול שממוקם מעליה וחיישן מיקוד לייזר תחתיה. הבחירה למקם את המבזק מעל המצלמה אינה פופולרית בקרב היצרניות השונות, ולכן מקנה למכשיר מראה משונה במקצת.

הפכו את המכשיר ותקבל את פניכם חזית מלבנית למדי עם פינות חדות. את החזית המלבנית מעטר מסך בגודל 5.5 אינץ’ (עליו נרחיב בהמשך).מעל למסך תמצאו רמקול, חיישן קרבה ומצלמה קדמית, ומתחתיו שוכנים חיישן טביעות האצבע ושני כפתורי מגע.

חיישן טביעות האצבע מזכיר במראהו את החיישן המוטמע במכשירי ה-Galaxy S6 וה-Meizu MX5, אך בניגוד אליהם הוא אינו לחיץ ומתפקד ככפתור מגע לחזרה למסך הבית – בחירה מבלבלת במקצת הגורמת ללחיצות שווא רבות. כפתורי המגע שלצד חיישן טביעות האצבע מסומנים בקו ולא בסמל תפקידם המיועד – בחירה מושכלת כיוון שאת תפקידם ניתן לשנות בהגדרות.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
כפתור הבית במכשיר OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

מסך ותצוגה

מכשיר ה-OnePlus 2 מציע מסך LCD סטנדרטי למדי – וזהו לא עלבון. הצבעים טבעיים, הבהירות המקסימלית גבוהה במעט מבדגם הקודם והוא קריא גם באור שמש ישיר. גם הבהירות המינימלית נמוכה בצורה מספקת ומאפשרת קריאה נוחה בלילה.

למרבה השמחה, המסך מציע רזולוציית Full HD בלבד. למה לא Quad HD, אתם שואלים? פשוט כי אין צורך. בשימוש יומיומי, לא ניתן להבחין בשום הבדל – התצוגה חדה וברורה לאין ערוך ולא ניתן להבחין בשום פיקסל בודד. היתרונות שברזולוציה הנמוכה גדולים – היא מפחיתה את העומס על המעבד ובכך מגבירה את הביצועים, מפחיתה את ההתחממות ומשפרת את חיי הסוללה. בנוסף, היא זולה יותר לייצור ומאפשרת ל-OnePlus לשמור על מחיר נמוך.

טכנולוגיה אחרת שכן היינו שמחים לראות היא טכנולוגיית ה-AMOLED. היא מספקת צבעים רווים ונעימים לצפייה (אם כי ניתן לטעון שלא מדוייקים) ובנוסף מאפשרת הצגת צבעים שחורים עמוקים במיוחד. לסיכום, מכשיר ה-OnePlus 2 מציע תצוגה טובה למדי – היא לא מתעלה על המתחרים אך מציגה את התכנים בצורה אמינה ומדוייקת.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

חומרה וביצועים

מכשיר ה-OnePlus 2 חולה במחלה המאפיינת את כל מכשירי הדגל של שנת 2015 – ה-Snapdragon 810. לא ניתן להתכחש לעובדה שקוואלקום פישלה ובגדול עם המערכת-על-שבב הזו. וכשהלב חולה, ההשפעה מורגשת בכל חלקי המכשיר. אף שהבעיה לא חמורה כבמכשיר ה-LG G Flex 2, לא תתקשו לגרום למכשיר להתחמם. שימוש של מספר דקות בכל פעולה הדורשת מאמץ כלשהו מהמעבד – התקנת אפליקציות, טעינת דפי אינטרנט, ושימוש במשחקים – יוביל להתחממות מורגשת. משחקים כבדים ושימוש ממושך יובילו להתחממות קיצונית, חוסר נעימות וירידת ביצועי המכשיר.

משחקים כבדים ושימוש ממושך יובילו להתחממות קיצונית, חוסר נעימות וירידת ביצועי המכשיר

לטענת OnePlus, במכשיר הוטמעה גרסה חדשה של ה-Snapdragon 810, אחת שאמורה לפתור כליל את בעיות ההתחממות. הגרסה החדשה לא פותרת את בעיית ההתחממות לגמרי, אך יחד עם מערכת ההפעלה הקלילה הופכת אותה לסבילה. למרבה המזל, מערכת ההפעלה הקלילה שהוטמעה (עלייה נרחיב בהמשך) מורידה מעמסות מיותרות על המעבד ומאפשרת חווית שימוש חלקה ורציפה.

חיישן טביעות האצבע שהוטמע בחזית המכשיר פועל בצורה אמינה, מהירה ומדוייקת. גם כאשר המכשיר כבוי, ניתן להניח את האצבע על החיישן והמכשיר ידלק בתוך כשנייה וחצי. אחוזי הזיהוי גבוהים מאוד, ולעיתים רחוקות נאלצנו להניח בשנית את האצבע בשל כישלון בזיהוי (שלרוב נגרם עקב הנחה שגוייה של האצבע על החיישן).

מולטימדיה

למרבה ההפתעה, OnePlus בחרה לשלב רמקול אחד בלבד במכשיר הדגל החדש שלה. עוצמת השמע שהוא מפיק חלשה בצורה מורגשת מזוג הרמקולים בדגם הקודם. איכות השמע עצמה נשארה פחות או יותר זהה, נטולת בסים ועומק. על מנת לשפר את עוצמת השמע, OnePlus שילבה במכשיר רכיב תוכנתי המגביר את השמע על חשבון האיכות. יש לו שלושה מצבים: “מוזיקה”, “סרט” ו-“משחק” – כל אחד מהם מעט חזק יותר ואיכותי פחות מקודמו. עוצמת השמע ב-“משחק” גבוהה למדי, אך היא גם מתכתית יותר ולא מספקת חווית האזנה נעימה.

חווית השמע היא הטובה ביותר במצב “מוזיקה”, אך עדיין ניתן להרגיש שינוי מסויים בטיב הקול. כאשר תוכנת שיפור השמע כבוייה, הצליל אמנם נאמן יותר למקור אך חלש בצורה משמעותית. בשימוש באוזניות המצב דומה – איכות השמע הטובה ביותר זמינה כאשר יכולת שיפור השמע כבוייה. כאשר נעשה שימוש בשיפור השמע יחד עם אוזניות, העוצמה המקסימלית גבוהה משמעותית משל מכשירים אחרים אך חל שינוי בטיב השמע – לא מומלץ עבור האזנה למוזיקה.

מערכת ההפעלה וממשק המשתמש

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
מסך הבית במכשיר OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

מכשיר ה-OnePlus One הושק עם מערכת ההפעלה האלטרנטיבית הפופולרית ביותר – Cyanogen OS. היא מבוססת על אנדרואיד נקי, ושימחה רבים ברחבי העולם. סיכסוכים עם Cyanogen, מפתחת המערכת, אילצו את OnePlus לנטוש את המערכת ולפתח בעצמה גרסה של אנדרואיד – העונה לשם Oxygen OS.

לצורך פיתוח המערכת, שכרה OnePlus מספר מפתחים מובילים מצוות הפיתוח של Paranoid Android – גם היא מערכת הפעלה אלטרנטיבית פופולרית למדי. בדומה למערכת הקודמת, Oxygen OS מבוססת על אנדרואיד נקי (AOSP), ומציעה חווית שימוש דומה מאוד לשל מכשירי הנקסוס – פשוטה, מהירה ונקייה מהפרעות.

המערכת מציעה שיפורים מינוריים בלבד על פני אנדרואיד הנקיה, ומספר יכולות התאמה אישית שנועדו לאפשר למשתמש לשפר את חווית השימוש. דוגמה ליכולת כזו היא החלפת ייעודם של כפתורי השליטה – ניתן להגדיר את כל אחד מכפתורי השליטה לביצוע משימה אחרת מייעודו המקורי, ובנוסף להגדיר תפקידים ללחיצה ארוכה ולחיצה כפולה.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
מרכז בקרה במכשיר OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

יכולת התאמה נוספת היא החלפת ערכת הנושא במכשיר לשחורה – היא מכהה מספר אלמנטים במערכת ומקלה על הצפייה בחשכה. בנוסף, בהגדרה הראשונית של המכשיר ניתן לבחור בין שתי המקלדות הפופולריות והאהובות ביותר לאנדרואיד – מקלדת Google או מקלדת SwiftKey. יצרניות אחרות יאלצו אתכם להסתפק במקלדת משלהן, שלרוב מציעה חווית שימוש ירודה מהאלטרנטיבות הקיימות בשוק.

הפשטות, הפתיחות והקשיבות לצרכי המשתמשים הופכים את מערכת ההפעלה ב-OnePlus 2 לכה טובה – היא מהווה ניגוד מובהק ליצרניות האחרות שמתעקשות על ממשקים כבדים ומסורבלים ואפליקציות מובנות משלהם. ליצרניות כמו LG, Samsung ו-Huawei יש דבר או שניים ללמוד מ-OnePlus על פיתוח מערכת קלילה שנשארת נאמנה לחזונה של גוגל.

מצלמה

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
מצלמה במכשיר OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

המצלמה במכשיר ה-OnePlus 2 זכתה לשדרוג משמעותי על פני המצלמה בדור הקודם. היא מציעה כעת ייצוב אופטי, שמשפר בצורה ניכרת את איכות הצילום בחשיכה. היא מפיקה תמונות ברורות למדי גם בתאורה בעייתית ורק במקרים קיצוניים תאלצו להשתמש בפלאש המובנה. גם הפלאש שופר משמעותית, והוא מפיק כעת אור חזק במיוחד שמאיר את מושא הצילום בצורה טבעית יותר.

אפליקציית המצלמה ששילבה OnePlus במכשיר סטנדרטית למדי, והיא לא מעיבה על חווית הצילום עם יכולות מיותרות ומסורבלות. ההשהייה שבין הלחיצה על כפתור הצילום לבין צילום התמונה סבירה למדי, אך היא עדיין ארוכה משל המצלמות המהירות המוטמעות במכשיריהן של סמסונג ואפל.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
אפליקציית מצלמה במכשיר OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

נורית הלייזר ששולבה במכשיר מאיצה את פעולת המיקוד ועוזרת למכשיר ללכוד פוקוס מדוייק בזמן קצר יחסית. רזולוציית המצלמה הקדמית עומדת על 5 מגה-פיקסל והיא מפיקה תמונות באיכות טובה. לסיכום, מכשיר ה-OnePlus 2 מציע מצלמה טובה למדי – אין לה חסרונות משמעותיים אך היא לא מצטיינת באף תחום וסביר להניח כי לא תקטוף פרסים.

צילום: גאדג'טי
צילום: גאדג’טי
צילום: גאדג'טי
צילום: גאדג’טי
צילום: גאדג'טי
צילום: גאדג’טי
צילום: גאדג'טי
צילום: גאדג’טי

סוללה

חיי הסוללה במכשיר תלויים בעיקר בחמתו של ה-Snapdragon 810. אם “תחממו” אותו (בשני המובנים) ותגרמו לו לפעול יתר על המידה הוא ידאג לרוקן את סוללת המכשיר בזריזות. עם זאת, שימוש סביר ומנוהל היטב בסוללה המכובדת (שנפחה עומד על 3,300 מילי-אמפר) יאפשר לכם לשרוד בלי בעיה יום שלם לפני שתזדקקו למטען.

על אף שחיי הסוללה של ה-OnePlus 2 אינם מאכזבים בשום צורה, הם מחווירים לעומת יכולותיו של מכשיר ה-OnePlus One. הוא נחשב לאחד הסמארטפונים המובילים בתחום חיי הסוללה ובשימוש מתון צלח גם שני ימי שימוש בגבורה. האשמה העיקרית בירידה בביצועי הסוללה היא קוואלקום, שפיתחה מערכת-על-שבב שמנשנשת חשמל להנאתה.

סיכום

ה-OnePlus 2 מציע חווית שימוש טובה ואחידה בכל התחומים. עם זאת, קשה שלא להתאכזב מהחוויה הבינונית שהציגה OnePlus – החברה שלימדה אותנו ל”עולם לא להסתפק” (Never Settle). המכשיר הקודם הוכיח כי היא מסוגלת להצטיין ואף להתעלות על המתחרים, וכל זאת במחיר נמוך במיוחד. גם את יתרון המחיר ספינת הדגל החדשה מאבדת בארצנו הקטנטונת, כשהיא עולה כאן פחות מ-2499 שקלים.

OnePlus 2 (צילום: גאדג'טי)
OnePlus 2 (צילום: גאדג’טי)

אם בשנה שעברה הבחירה ב-OnePlus הייתה קלה, הרי שכעת קיימים מספר הרהורים. אם אתם חסידי האנדרואיד הנקי ולא מעוניינים באחד ממכשירי הנקסוס החדשים – זהו המכשיר בשבילכם. אם לא, סביר להניח שלאחת היצרניות האחרות יש הצעה טובה יותר המצטיינת בתחומים החשובים לכם – בין אם זה מסך, מצלמה, או חיי סוללה.

OnePlus מותירה תקווה רבה לעתיד. העקרונות המניעים אותה עולים בקנה אחד עם עמדותיהם של גיקים רבים, ואין ספק כי היא מסוגלת לייצר את מה שרבים מכנים הסמארטפון המושלם. הפעם זה פשוט לא זה.

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
7/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
10/10
מולטימדיה
6/10
סוללה
8/10
מצלמה
8/10
8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • אנדרואיד נקי
  • איכות בנייה גבוהה
  • חיישן טביעות אצבע
מה פחות אהבנו
  • עוצמת שמע ירודה
  • Snapdragon 810
  • אי נוחות בסידור הכפתורים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי:  2,499 שקלים
  • שוק פתוח: החל מ-2,150 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים