מהירות כפולה וטווח מרובע: טכנולוגיית הבלוטות’ מתכוננת לאינטרנט הדברים

Bluetooth SIG, הארגון העומד מאחורי טכנולוגיית הבלוטות’ הפופולרית הכריז על מפת דרכים וכוונות מרשימות לשיפור הטכנולוגיה בשנת 2016.

לפי הארגון, הטכנולוגייה צפוייה לקבל טווח גדול פי ארבעה ומהירות תעבורה כפולה – כל זאת תוך שמירה על צריכת החשמל הנמוכה המאפיינת את הטכנולוגיה כיום. מטרתם של השיפורים ככל הנראה נובעת מהרצון לבסס את מעמדה של הטכנולוגיה כפרוטוקול תקשורת ראוי עבור מוצרי האינטרנט של הדברים.

משמעות המושג “האינטרנט של הדברים” (Internet of Things או IoT בלועזית) היא חיבורם של מוצרים חשמליים “טיפשים” ופשוטים אל רשת האינטרנט, ועל ידי כך הפיכתם לחכמים ומתקדמים. בין המוצרים המחוברים תמצאו מכונות כביסה, תנורים, מקררים, מדיחי כביסה ועוד – כולם מסוגלים להתריע על מצבם הנוכחי, תקלות בתפקוד וסיום פעולתם. בנוסף, ניתן להגדיר את פעולתם של מכשירים רבים מרחוק – כך לדוגמה ניתן להדליק את המזגן מבעוד מועד על מנת להגיע אל הבית כשהוא בטמפרטורה הרצוייה.

bluetooth-smart

לבלוטות’ צפוייה תחרות קשה – חברות רבות מפתחות פרוטוקולים חסכוניים בחשמל הצפויים להניע את מהפכת האינטרנט של הדברים הקרובה (שנחשבת בידי רבים כדבר הגדול הבא). אפילו Wi-Fi נכנסה לתחרות עם פרוטוקול 802.11ad – זה נועד לספק תעבורת נתונים גדולה על פני מרחקים קצרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים