ביטס: איך מתקשרים הג’יהאדיסטים ומהו הגאדג’ט הכי נגנב באפלסטור?

David Shankbone / flickr

הפיגועים בפריז הדהימו את עולם הביון האירופי, שכן למרות מספר התראות מוקדמות שנמסרו בידי מדינות אחרות לא נמצאה שום תקשורת חשודה בפעילות הטרוריסטים. תחקיר של רשת NBC האמריקנית מעלה שדאע”ש מפעיל שירות תמיכה המאויש 24 שעות שמלמד את הטרוריסטים לעתיד איך לשמור על חשאיות.

6 פעילים איסלאמיים מדריכים את המגוייסים החדשים איך להצפין את התקשורת שלהם באינטרנט כדי לחמוק מזרועות המעקב של שירותי הביון. הדבר החם בעולם הטרור היא אפליקציה ההודעות הרוסית Telegram, מערכת נוסח וואטסאפ מאובטחת עם אפשרויות לשליחת הודעות שמשמידות את עצמן. דיווחים מעלים שדאעש מחבב מאוד את אופציית ה’ערוצים’ באפליקציה שמאפשרת לו להדריך ולתקשר עם מספר בלתי מוגבל של צופים.

טוב ורע זה יחסי

בתוך כך, האשימו חברי ארגון ההאקרים אנונימוס את חברת CloudFlare, סטארטאפ חד קרני בעמק הסילקון (מספר 110 ברשימת חדי הקרן של פורבס) בסיוע לדאע”ש. CloudFlare מאפשר לבעלי אתרים לקבל חיזוק לתשתית שלהם בעת מתקפת סייבר. אנונימוס מאשימה את החברה בכך שהיא לא בוחלת בלקוחות מפוקפקים ודאעש השתמשה בשירותיה לאתריה הג’יהאדיסטיים.

מנכ”ל CloudFlare ניסה להכחיש שהחברה מגנה על אתרי דאעש (לפחות במודע) אך הוסיף שחברי אנונימוס נגועים בצביעות. הם עצמם משתמשים בשירותי החברה באתריהם וגם הם לא ממש חוקיים, החברה מספקת להם שירותים למרות שהיא כבר קיבלה מספר פניות להחרמתם.

כאן מפלים בגאווה

סצנת הסטארטאפים היא סצנה צעירה, כך היא מוצגת ומרגישה לכולם. אך האם קרנות ההשקעה הפרטיות (VC) עברו את הגבול? כחלק מתחקיר על מצבם של ההיטקיסטים בני +50, מצאו בביזנס אינסיידר אישה בת 53 עם רזומה שלא רואים כל יום, שחברה לעוד שתי נשים יוצאות דופן כדי להקים סטארטאפ.

בחיפושן אחר השקעה הן נתקלו בקרן השקעה שאמרה להן בפרצוף “אתן שלוש נשים וכולכן בשנות החמישים או יותר, לא סטארטאפ שמנוהל בידי חבורת צעירים בני 20”. יותר חצופה הייתה העובדה שהקרן הציגה את עצמה כ’ידידותית לנשים’ – מעין תג חברתי מגניב בתעשייה כיום (אולי הם פשוט ראו בתג כשיטה להכיר בנות צעירות).

Steal the Stylus

השקת עט הסטיילוס שמאפשר לכתוב על האייפד פרו לוותה בהפתעה, בעיקר לאור ההתנגדות של סטיב ג’ובס לרעיון. אלא שאפל לא מצליחה/התכוננה לעמוד בביקושים לעט שעולה 99 דולר וזמני המשלוח עומדים על 4-5 שבועות.

התוצאה היא שכשמגיע מלאי (מצומצם) לחנות של אפל הוא נחטף ולעיתים על ידי אדם אחד. כמו כן, דווח על מכת גניבות בחנויות, העטים קלים ונוחים לסחיבה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים