-פרסומת-

המשחק הסודי של סטיב ג’ובס

סטיב ג'ובס

סטיב ג'ובס (קרדיט: Matthew Yohe)

כולנו מכירים את האייפון, את אפל ואת סטיב ג’ובס, שהקים ודחף אותה להיות אחת החברות המובילות בעולם הטכנולוגיה והמחשוב. אבל האם ידעתם שלפני כל זה ג’ובס פיתח משחקים? ולא רק זה – הוא גם עבד על אחד המשחקים הכי מפורסמים בהיסטוריה.

ראשית הכירו את המשחק “פונג”. זהו משחק פשוט לשני שחקנים, שהמטרה בו היא להדוף את הכדור לכיוון היריב. קצת כמו פינג-פונג. המשחק נבנה על לוח של מעגלים חשמליים, בלי מעבד בכלל – הכל פועל על שערים לוגיים (למתעניינים: TTL). אטארי שחררה את המשחק ב-1972, וזה היה משחק הארקייד הראשון שבאמת הצליח באופן מסחרי ולמעשה נתן את שריקת הפתיחה לתעשיית חדשה: תעשיית המשחקים.

pong

פונג: ההשראה שמאחורי Breakout

ובכן, מה הקשר של סטיב ג’ובס לכל זה? באותן שנים נשר ג’ובס מהקולג’ והסתובב מובטל בפורטלנד. לג’ובס היה חבר טוב ומוכשר מאוד באלקטרוניקה – סטיב ווזניאק, הידוע גם בכינוי “ווז”. ווזניאק אהב לתכנן מעגלים חשמליים, וכשהוא ראה את “פונג”, קיבל השראה ובנה גרסה משלו למשחק. ג’ובס לקח את המשחק של ווזניאק לאטארי, שם חשבו שהוא זה שבנה את המשחק ומייד הציעו לו משרה בחברה. ג’ובס הסכים, והחל לעבוד בתור מפתח משחקים – או יותר נכון, בתור טכנאי משחקים.

ב-1975, רצו באטארי לפתח הלאה את המשחק “פונג”, שהזכרנו קודם, ולהפוך אותו לכותר לשחקן יחיד. על מנת לעשות זאת הוחלט שהשחקן ימסור את הכדור מול שורות לבנים, כאשר כל לבנה שנפגעת נעלמת, והמטרה היא לנקות את כל השורות. בניית המשחק הוטלה על סטיב ג’ובס.

ג’ובס לא התבלבל, וחזר לחברו הטוב ווזניאק. “ווז” הסכים בשמחה לעזור לבנות את המשחק. אולם כיוון שווזניאק עבד במהלך היום ב-HP, העבודה על המשחק יכלה להתבצע רק בלילה. וכך, אחרי מספר לילות במשרדי אטארי, נולד Breakout, או “שובר לבנים” כפי שידוע במחוזותינו.

זמן מה לאחר מכן, ולאחר התאמות שנדרשו לאב-הטיפוס של ווזניאק, Breakout הגיע לאולמות משחק ולפאבים. המשחק הופיע בתור מכונת ארקייד, כקבינט גדול מהסוג שמשלשלים אליו מטבע. Breakout השתמש במסך שחור-לבן, עליו הודבק צלופן שצבע את השורות ונתן להן קצת חיים. כן, ככה היו עושים משחקים בצבע פעם.

breakout-arcedeBreakout הצליח מאוד והביא את אטארי לפתח לו המשכים וגם לשחרר גרסה של המשחק לאטארי 2600, הקונסולה הביתית של אטארי, ב- 1978. עם זאת, אטארי לא נתנה באותה תקופה קרדיט למפתחי המשחקים, כך שבמשך זמן רב, אף אחד לא ידע על מעורבותם של מקימי אפל בפיתוח המשחק הממכר. למרות הצלחתו האדירה של המשחק, הוא נותר “המשחק הסודי” של ג’ובס ווזניאק.

שנים לאחר מכן, בהשקת האייפוד המקורי ב-2001, השניים סגרו מעגל בכך שהכניסו את Breakout כמשחק סודי לנגן המוזיקה. מי שגילה את הדרך הנסתרת להפעיל את המשחק, והכיר קצת את ההיסטוריה של אפל ושל אטארי, בטח הבין את הקריצה לעבר.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
עוד על הכותב
author-image
רפאל בן-ארי
rafael@gadgety.co.il
בוגר תואר BS.c במדעי המחשב, אוהב לחקור, לבנות ולהבין טכנולוגיה. גיק מחשבים, כותב ומשחק מגיל צעיר. בזמנו הפנוי (הנדיר) נהנה ליצור, לטייל ולקדם יוזמות שונות בתחום הגיימינג בישראל. מפעיל את ערוץ היוטיוב "אולדסקול".
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות