מיזוגים: פוג’יטסו, טושיבה ו-Vaio מאחדות את ה-PC, סוני מסלקת מתחרה

PullusPardus / Wikimedia

מכירות מחשבי ה-PC המאטות מכריחות את היצרניות לשלב ידיים. חטיבות ה-PC של פוג’יטסו, טושיבה ו-Vaio (היתה חטיבה תחת סוני בעבר ועתה חברה נפרדת) שוקלות לבצע מיזוג גדול שיאחד את השלושה תחת מותג אחד.

לפי הדיווח שפורסם בעיתון הכלכלי היפני ‘Nikei’, החברות נמצאות כעת במו”מ לגבי פרטי המיזוג ומקוות לצאת עם הסכם ראשוני כב בשבוע הקרוב. הן קבעו טווח זמנים צפוף והכוונה היא לצאת עם מיתוג החברה החדשה כבר באפריל הקרוב.

המיזוג משפיע בעיקר על השוק היפני בו תזכה החברה החדשה לנתח שוק של מעל ל-30%, יותר מהיצרנית החזקה ביותר ביפן – NEC, לה נתח שוק של 26.3%. המיזוג פחות ישפיע על מצב השוק הגלובלי שכן אף אחת מהן לא נמצאת בין 5 יצרני ה-PC הגדולים בעולם, ובארה”ב טושיבה מדורגת במקום ה-5 עם נתח שוק של 5.4% (נתוני IDC).

שלוש היצרניות ישקיעו כל אחת 30% בהקמת החברה החדשה (ב-Vaio תהיה זו בעלת המניות הגדולה ביותר שתשקיע את הכסף). טושיבה תביא את הנוכחות והמותג החזק שלה בצפון אמריקה. פוג’יטסו תביא את הבסיס החזק שלה באירופה יחד עם מפעלי ייצור בגרמניה וביפן. Vaio תתרום בעיקר את המוניטין והניסיון כחטיבה של סוני בעבר.

סוני מחסלת מתחרה

בהתאם לדיווחים מלפני חודשיים, סוני אכן רכשה את פעילות ייצור חיישני התמונה מידי טושיבה. כעת מאשרת החברה כי גודל העסקה הסתכם בסכום של 155 מיליון דולר. כל פעילות החיישנים של סוני עברה ארגון מחדש בחברה תחת חברה נפרדת בבעלות מלאה שנקראת Sony Semiconductor Corporation.

עם רכישה זו זוכה סוני להסיר את המתחרה הגדולה ביותר שלה בשוק חיישני ה-CMOS לסמארטפונים (מייצרת לדגמים שלה, אפל Xiaomi ועוד) ומצלמות (דגמי ה-DSLR שלה ושל ניקון). טושיבה מצידה (כמו במיזוג חטיבת ה-PC), נפטרת מנכסים כדי לגייס מזומנים (בגלל סקנדל פיננסי בחברה) ועוברת תהליך ייעול ארוך.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים