IDC: גוגל תשאר הרחק מאחורי אפל בשוק השעונים החכמים גם ב-2019

Apple Watch

הצצה לאחור

התעצמות שוק השעונים החכמים, שהתגברה במהלך השנה האחרונה עם השקת ה-Apple Watch, תמשך עוד לא מעט שנים קדימה, כאשר עד 2019 צפויות אפל ואנדרואיד לאחוז יחדיו בנתח שוק מרשים של 89.9% מכלל השעונים החכמים שימכרו באותה שנה. כך מוסרת חברת המחקר IDC בתחזיותיה האחרונות בנושא.

על פי הערכות אלו, שמפלגות את שוק השעונים החכמים למערכות הפעלה, WatchOS, שרצה על גבי שעון ה-Apple Watch וממשיכי דרכו, תזכה ב-2019 להיות מותקנת על 51.1% מכלל השעונים החכמים, בניגוד ל-61.3% במהלך 2015.

עם זאת, יש להדגיש כי מכירות השעונים הצפויות של החברה מקופרטינו ימשיכו לראות צמיחה מרשימה, כאשר במהלך 2019 ימכרו, על פי הערכות, לא פחות מ-45.2 מיליון יחידות.

Smartwatch Market 2019 Forecast
נתוני IDC

מערכת ההפעלה של גוגל, Android Wear, צפויה לראות צמיחה הגבוהה באופן משמעותי, כאשר הנתונים מעידים על נוכחותה על גבי 38.8% מהשעונים החכמים שימכרו ב-2019. אחוזים אלו, אם נתרגם אותם למספרים, מהווים ל-34.3 מיליון יחידות של שעונים מריצי Android Wear שימכרו באותה השנה.

הצצה לאחור

מנגד, מערכת ההפעלה טיזן, שרצה כיום על מגוון שעוני סמסונג ובראשם Gear S2, תזכה לעליה מזערית במכירות, אלו יעמדו על 2.5 מיליון במהלך 2019, בניגוד ל-1.7 מיליון ב-2015. גידול מכירות זה לא מסייע לחברה רבות ונתח השוק שלה צפוי להצטמצם ל-2.8% ב-2019, בהשוואה ל-8.2% ב-2015.

שאר מערכות ההפעלה בשוק השעונים החכמים אמנם צפויות להגדיל את מכירותיהן דרך יותר ויותר מוצרים, אך נתח השוק של מרביתן יצטמצם לאור שליטתן האימתנית של אפל וגוגל, בדומה למתרחש בשוק הסמארטפונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים