משרדי גוגל (צילום: גאדג'טי)

משרדי גוגל (צילום: גאדג'טי)

גוגל תכלול בינה מלאכותית באפליקציית מסרים מידיים חדשה

בדיווח שנחשף לראשונה בוול סטריט ג’ורנל עולה כי גוגל עובדת על אפליקציית מסרים מידיים חדשה שתכלול אלמנטים של בינה מלאכותית. על פי ההערכה של המגזין האמריקאי תשלב גוגל באפליקציה, לצד משתמשים אנושיים, גם משתמשים וירטואלים שיוכלו לספק מענה ממש כמו משתמש רגיל.

אותם משתמשים וירטואלים, בוטים אם תרצו, יוכלו לענות על שאלות כלליות ישירות מהאפליקציה. כך, למשל, אם תרצו לדעת מה היא בירת פורטוגל, תוכלו להקליד את השאלה בחלון השיחה, ממש כמו כל שיחה אחרת, והבוט של גוגל בתורו יחפש את התשובה הנכונה ויכתוב אותה בחזרה. כמובן שזו רק דוגמה אחת ואנו מאמינים כי כל תשובה ששירות Google Now יכול לספק כיום, אותם בוטים יוכלו לספק גם כן.

יתרה מכך, עולה מהדיווח כי אותם בוטים יסרקו אפליקציות נוספות ויוכלו לספק תשובות שתלויות במידע שקיים במקורות אחרים. כך, למשל, אם תשאלו אם יש לכם פגישה כלשהי מחר, האפליקציה תדע לחפש את המידע ביומן שלכם ולהציגו בהתאם. זוהי לא הפעם הראשונה בה אנו גוגל חותרת להבאת מידע תלוי הקשר – השירות Now on Tap, אותו הציגה באנדרואיד 6 מציג פילוסופיית פעולה דומה מאוד.

עוזרת וירטואלית אנושית

כמובן שאי אפשר להזכיר עוזרים וירטואלים מבלי להעלות לדיון את הפרויקט השאפתי של פייסבוק: העוזרת האישית M. פייסבוק מנסה גם היא להביא את האינטיליגנציה המאלכותית לשירות פייסבוק מסנג’ר וכבר עכשיו מריצה בטא מצומצמת. M יכולה לסייע במטלות מורכבות שאינן מסתכמות רק בחיפוש ברשת, ולכן מציגה יכולות מתקדמות הרבה יותר ממה שגוגל עתידה להציע. חשוב להדגיש כי M אינה מלאכותית באופן מלא ובפייסבוק ציינו, בצורה מעורפלת, כי M נעזרת בבני אדם.

על פי הפרסום, גוגל עובדת במרץ על פיתוח האפליקציה כבר קרוב לשנה, אך טרם נחשף מועד השקה כלשהו. ישנה האפשרות כי גוגל תבחר לא להשיק אפליקציית מסרים חדשה ותעדיף להכניס את הפיתוח המדובר לאחד מהשירותים הקיימים שלה. גם לחברה בסדר גודל של גוגל יהיה קשה להעביר כמויות גדולות של משתמשים לשירות הודעות חדש בשלב זה.

מקורות
Wall street journal
במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות