דיווח: סמסונג תחל לייצר שבבים עבור AMD ב-2016

דוכן סמסונג (צילום: גאדג'טי) צילום: גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, סמסונג, אמנם נחשבת ליצרנית הסמארטפונים הגדולה ביותר בעולם, אך חטיבותיה משתרעות על פני ספקטרום ענק של מוצרים, תעשיות וטכנולוגיות, כאשר אחת מן החטיבות הבולטות ביותר שלה הינה חטיבת השבבים.

לאחר מספר שנים בהן מייצרת החברה את שבבי המובייל לאייפון המפותחים על-ידי אפל, את סדרת Exynos העצמאית שלה ואף את פלטפורמת העיבוד החדשה, Snapdragon 820, עשויה החברה להתחיל לייצר שבבים עבור ענקית העיבוד והגרפיקה האמריקאית, AMD, ובכך להחליף את חברת TSMC הטיוואנית.

הצצה לאחור

את דברים אלו מביא דיווח חדש של מגזין הכלכלה הקוריאני ETNews, שמוסר כי שתי החברות הגיעו להסכם חדש, לפיו סמסונג תייצר את המעבדים ואף את מאיצי הגרפיקיה (GPU) המעוצבים של AMD בתהליך 14nm FinFET החל מהרבעון השני של 2016, לצד Global Foundries, שתייצר גם היא את שבבי החברה.

הסיבה בעקבותה בחרה AMD גם במפעלי Global Foundries לצורך ייצור השבבים, מסבירים מקורות האתר, הינה מכיוון שסמסונג ו-Global Foundries מסוגלות לייצר שבבים תחת אותו תהליך 14nm בטכנולוגיית LPP – Low Power Plus, וכמובן על מנת למנוע בעיות באספקת השבבים למוצרי החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים