סיכום שנת 2015 בהורדות פיראטיות: משחקי הכס שוב בראש והפיראטים דורשים איכות

מתוך "משחקי הכס" (באדיבות HBO) מתוך “משחקי הכס” (באדיבות HBO)

ההורדות הפיראטיות כאן כדי להישאר, כך על-פי סיכום שנת 2015 בהורדות הבלתי חוקיות שהתפרסם באתר “טורנט פריק” (TorrentFreak), שמציין כי “לא חלה כל ירידה בפיראטיות של תוכניות טלויזיה השנה, אלא להפך“.

באופן שכנראה לא מפתיע במיוחד, מתברגת הסדרה “משחקי הכס” (Game of Thrones) במקום הראשון בהורדות הפיראטיות בשנת 2015. מדובר בשנה הרביעית ברצף בה אוחזת הסדרה בתואר המפוקפק. בטורנט פריק מציינים כי בסה”כ הורידו את הפרק האחרון בסדרה 14.4 מיליון פעמים, כאשר בשיא נרשמו מיליון וחצי הורדות לפרק תוך 8 שעות בלבד עם קצב של כ-260 אלף איש ששיתפו במקביל את אותו קובץ טורנט.

קריאה נוספת: הסדרות הפופולאריות בהורדות פיראטיות ב-2014

“משחקי הכס” היא אמנם הסדרה הזוכה במספר ההורדות הפיראטיות הגדול ביותר, אולם ההפתעה הגדולה היא שדווקא בנתוני הרייטינג בארה”ב היא משתרכת מאחורי כוכבת אחרת ברשימה: “המתים המהלכים”. נתוני הרייטינג בארה”ב של “משחקי הכס” עומדים על ממוצע של 8.11 מיליון צופים, כאשר “המתים המהלכים” מציגה נתון כמעט כפול שמסתכם ב-15.78 מיליון צופים. עם זאת, “המתים המהלכים”, שהינה הסדרה השניה הכי הפופולארית ביותר בטלויזיה, זוכה לכמות הורדות פיראטיות נמוכה יותר המסתכמת ב-6.9 מיליון הורדות לפרק.

יותר צופים, פחות הורדות

תואר הסדרה הנצפית ביותר שייך ל“מפץ הגדול” (The Big Bang Theory), שזוכה לרייטינג של 18.3 מיליון צופים בארה”ב. עם זאת, הסדרה הפופולארית ביותר בטלויזיה זוכה לכמות הורדות “מתונה” ביחס לשתיים המובילות את הרשימה ורושמת סך של 4.4 מיליון הורדות לפרק.

שתי סדרות נוספות ברשימה שהציגו נתוני רייטינג מרשימים הינן “סופרגירל”, שעונתה הראשונה החלה בשנת 2015 (ועדיין לא הסתיימה), ו”הרשימה השחורה” (The Blacklist). שתי הסדרות רשמו נתוני רייטינג של 12.96 מיליון ו-10.11 מיליון בהתאמה.

בצד ההורדות הפיראטיות השתיים אמנם מצליחות להתברג לרשימת 10 הסדרות המובילות, אולם עם נתונים נמוכים יותר של 3 מיליון הורדות לפרק עבור “סופרגירל” ו-2.9 מיליון הורדות ל”רשימה השחורה”.

גיבורי על באיכות גבוהה

חלק מעניין ברשימה הוא מיקומן של שלוש סדרות המתארות את מעלליהם של גיבורי על שונים מהעולם של DC Comics, הן “החץ”, שמתברגת במקום הרביעי ברשימה עם כמות הורדות לפרק של 3.9 מיליון, “הברק” (The Flash), שממוקמת במקום החמישי ברשימה עם כמות הורדות של 3.6 מיליון לפרק וכאמור, “סופרגירל” עם 2.9 מיליון הורדות לפרק.

סופרגירל

נתון נוסף אותו מציינים בטורנט פריק נוגע לאיכות הצפיה המועדפת של הפיראטים ברשת. באתר מציינים כי חל גידול משמעותי בדרישה להורדות הסדרות באיכות גבוהה יותר של 720p ואף 1080p, אולם עיקר ההורדות עדיין מתבצעות לפרקים בסדרות באיכות סטנדרטית של 480p, ככל הנראה בשל גודל הקבצים הנמוך והרצון להורדה מהירה יותר.

הנתונים שמציגה טורנט פריק כוללים רק את הפרטים שנאספו אודות הורדות מטורנטים, כאשר הנתונים של הורדות מאתרי שיתוף קבצים וצפיה ישירה בפרקים דרך הרשת לא נמדדים.

לפניכם הרשימה המלאה:

שם הסדרהכמות הורדות לפרק
משחקי הכס14.4 מיליון
המתים המהלכים6.9 מיליון
המפץ הגדול4.4 מיליון
החץ3.9 מיליון
הברק (פלאש)3.6 מיליון
מר רובוט3.5 מיליון
ויקינגים3.3 מיליון
סופרגירל3 מיליון
הרשימה השחורה2.9 מיליון
חליפות (Suits)2.6 מיליון


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים