סדרת מחשבי Lenovo ThinkPad X1 מציגה מסך OLED ומצלמת Intel RealSense

Lenovo ThinkPad X1 Yoga Lenovo ThinkPad X1 Yoga

תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית, CES 2016, מתחילה מעט מוקדם עבור יצרנית המחשבים לנובו, אשר חושפת הבוקר את סדרת Lenovo ThinkPad X1 החדשה, עם 3 דגמים שונים הכוללים את מעבדי הדור השישי של אינטל, מסך OLED ואף את האפשרות לשילוב מקרן נייד.

ThinkPad X1 Tablet

ThinkPad X1 Tablet הינו המוצר המעניין מבין השלושה. בעוד מדובר בטאבלט בלבד, האביזרים (מודולים) שמצרפת אליו לנובו מצליחים להפוך אותו לכלי פרודקטיביות טוב למדי עבור שימושים שונים. בין האביזרים הנלווים לטאבלט תוכלו למצוא מקרן נייד (Pico) המתחבר אליו באמצעות מחבר HDMI ומאפשר להקרין מצגות בסביבה העסקית או סרטים בסביבה הביתית. בנוסף, ניתן להצמיד ל-X1 Tablet גם את מצלמת העומק Intel RealSense ו”מודול פרודקטיביות”, שיאפשר הארכת חיי הסוללה עד ל-15 שעות שימוש.

הטאבלט עושה שימוש במעבד Intel Core-M7, מסך 12 אינץ’ בעל רזולוציית 1440×2160 פיקסלים, עד 16 גיגה של זיכרון RAM, עד 1TB אחסון בתצורת SSD, מחבר USB Type C, מחבר USB 3.0 וגם Mini DisplayPort, מחבר לאוזניות וחריץ MicroSD. את הטאבלט ניתן לחבר גם למקלדת QWERTY מלאה לשימוש כמחשב, כאשר בגבו תמצאו משענת סטייל ה-Kickstand של ה-Microsoft Surface.

משקלו של הטאבלט מסתכם ב-795 גרם ללא העזרים הנלווים ועוביו 8.4 מ”מ בלבד. ה-ThinkPad X1 Tablet יעשה דרכו לשווקים ברחבי העולם החל מפברואר 2016 ומחירו הבסיסי עומד על $899, אך המודולים הנוספים לטאבלט, וכמובן גם שדרוגי החומרה, יעלו לכם יותר. מודול הפרודקטיביות מתומחר במחיר של $149, מודול מקרן ה-Pico יהיה זמין החל מחודש מאי 2016 במחיר $279 ואילו מודול מצלמת העומק Intel RealSense יהיה זמין גם הוא החל ממאי 2016 במחיר $149.

ThinkPad X1 Yoga

ה-ThinkPad X1 Yoga הינו מחשב נייד לכל דבר, אך הציר המסתובב שלו יאפשר לעשות בו שימוש גם בטאבלט, אם כי כבד משהו במשקל של כ-1.3 קילוגרם. גולת הכותרת במחשב החדש בסדרה הינה האפשרות לשילוב מסך OLED בעל רזולוציית WQHD בגודל 14 אינץ’.

דגם הבסיס של המחשב מציג מסך IPS LCD, גם זה זמין בגודל 14 אינץ’, ויציע חיי סוללה ארוכים יותר המסתכמים בכ-11 שעות (מול 9 שעות שיציע הדגם בעל מסך ה-OLED). רזולוציית התצוגה בדגם ה-IPS ניתנת לבחירה אף היא ותגיע בפורמט Full HD או QWHD, כאשר ניתן לבחור גם את שילובו של מסך מגע.

במפרטו הטכני של ה-ThinkPad X1 Yoga תמצאו את מעבדיה החדשים של אינטל מהדור השישי (סדרת Skylake) בתצורות של Core-i5 או Core-i7, זיכרון עבודה שיגיע עד 16GB RAM ונפח אחסון של עד 1TB בתצורת SSD. המחשב מגיע גם עם עט סטיילוס אותו ניתן לאחסן ולהטעין בגוף המחשב עצמו.

מחירו של דגם הבסיס עומד על $1449 והוא יהיה זמין כבר מחודש ינואר 2016, כאשר הדגם בעל מסך ה-OLED יגיע רק באפריל, אז, ככל הנראה, ייחשף גם מחירו.

ThinkPad X1 Carbon

הדגם החדש לסדרת ה-X1 Carbon משאיר את מסך המגע ל-X1 Yoga, אך לוקח הרבה אלמנטים אחרים ממפרטו. מסך ה-14 אינץ’ של המחשב החדש מציע רזולוציות תצוגה של Full HD או WQHD והוא מגיע עם דיסק קשיח מסוג M.2 SSD של סמסונג בגודל מירבי של 1TB וסוללה שתספיק, על-פי הגדרת היצרן, לעד 11 שעות שימוש.

המחשב מגיע במשקל של כ-1.2 ק”ג ומציע 3 מחברי USB 3.0, מחברי HDMI ו-Mini DisplayPort, חריץ MicroSD ואופציה למודם LTE. מחירו של המחשב יעמוד על $1299 והוא יהיה זמין החל מחודש פברואר 2016.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים