ברודקום מכריזה על שבב תקשורת חדש וחסכוני במיוחד

לוגו ברודקום

יצרנית השבבים המובילה ברודקום (Broadcom) הכריזה על שבב חדש המשלב תקשורת Wi-Fi ו-Bluetooth במערכת חסכונית אחת. השבב, שעונה לשם הקליט BCM43012, תומך בתקן WiFi 802.11n (ברצועות 2GHz ו-5Ghz) וב-Bluetooth 4.2. הוא צורך חמישית משבבי Bluetooth הנפוצים כיום, ומאפשר להגדיל את חיי הסוללה עד פי שלושה.

השבב מיוצר בתהליך של 28 ננו-מטר וכולל גם מגברי חשמל יעילים ויחידת ניהול אנרגיה על מנת להקטין את עלותן של המערכות בהן הוא יוטמע. תעבורת ה-WiFi המקסימלית עומדת על 96 מגה-ביט לשניה וקיימת תמיכה גם במהירות Bluetooth נמוכה וחסכונית במיוחד של שני מגה-ביט לשנייה.

השבב מאפשר להשתמש בטכנולוגיית ה-WiFi במכשירים קטנים שהוגבלו עד כה לטכנולוגיית ה-Bluetooth בלבד עקב הצורך בשימוש מינימלי בחשמל. המכשירים שיעשו שימוש בשבב יוכלו לרתום את נפח התעבורה המשופר של WiFi ואת הטווח המוגדל על מנת לשנות את האופן בו המכשירים מתקשרים וליצור זן חדש של מכשירים.

1024px-Wi-Fi_Logo.svg copy

בעזרת השבב ניתן יהיה ליצור מכשירים לבישים (כדוגמת שעונים וצמידי כושר) ומוצרים קטנים אחרים המתחברים אל רשת ה-WiFi ישירות, ללא צורך במכשיר סמארטפון מתווך באמצע. כך ניתן ליצור מכשירים “עצמאיים” יותר, שמתפקדים בתוך מכשיר ראשי ולא רק בתור אביזר נלווה התלוי במכשיר הסמארטפון על מנת לתקשר עם העולם.

דגימות של השבב החדש נשלחו אל יצרניות נבחרות, ובשלב זה לא ברור מתי אנו עתידים לראותו בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים