קנוניקל תשיק טאבלט היברידי מבוסס מערכת ההפעלה Ubuntu ברבעון השני של 2016

Aquaris M10 for Ubuntu Aquaris M10 for Ubuntu

חברת קנוניקל (Canonical), המפתחת את הוצאת הלינוקס אובונטו, הכריזה על שיתוף פעולה חדש עם חברת BQ במסגרתו ישיקו השתיים טאבלט היברידי ראשון המבוסס על מערכת ההפעלה Ubuntu. ה-Aquaris M10 for Ubuntu מהווה לשינוי דרך החשיבה של החברה ומאמץ את הלך הרוח של שילוב השימוש במכשיר נייד כטאבלט וכמחשב גם יחד.

בקנוניקל מציינים כי טאבלט ה-Aquaris M10 for Ubuntu יהנה משני העולמות אותם מציעה מערכת ההפעלה – גישה נוחה ומהירה ליישומים על גבי מסך מגע ושליטה מלאה במערכת הפעלה לצורכי עבודה, בדומה למתבצע במחשבי PC. הטאבלט יאפשר חיבור לעכבר ומקלדת באמצעות קישוריות בלוטות’ לשם עבודה עם אפליקציות מלאות בגרסת PC ומן הצד השני יאפשר מולטיטאסקינג מלא שיאפשר עבודה במקביל בשתי אפליקציות התומכות במסכי מגע.

פיתוח ארוך טווח

ההכרזה על טאבלט האובונטו ההיברידי מגיעה כשלוש שנים לאחר שהציגה החברה את מערכת ההפעלה Ubuntu Touch על גבי סמארטפונים וטאבלטים. הגרסאות הראשונות של מערכת ההפעלה פנו אז למשתמשים קיימים ומתוחכמים שרצו לנסות את מערכת ההפעלה אובונטו על גבי טאבלטים קיימים.

בהדגמה שנערכה עבורנו בתערוכת MWC 2013, זכינו להצצה ראשונה לממשק המשתמש של Ubuntu Touch על גבי טאבלטים (החל מדקה 4:15), אולם הגרסה החדשה שמציעה כעת קנוניקל כוללת תמיכה רחבה יותר לשם עבודה על הטאבלט כמחשב PC לכל דבר.

ההכרזה של קנוניקל על הטאבלט מגיעה בתקופה לא קלה עבור שוק הטאבלטים, שהציג ירידה של כ-10% בשנת 2015. הקטגוריה, שהוצגה מחדש על-ידי אפל בשנת 2010 עם מכשיר האייפד והצליחה לסחוף רבים שאימצו את רעיון “מכשיר הביניים” המשלב את יתרונות הנוחות והאינטימיות של הסמארטפון יחד עם המסך הגדול הזמין במחשבי PC, קיבלה שינוי כיוון יחד עם הצגתם של מחשבים וטאבלטים היברידיים.

עם ווינדוס 10 הציגה מיקרוסופט דור חדש של אפשרויות לשילוב העבודה במגוון רחב של מכשירים שיוכלו לעבוד יחד. כעת מאממצים בקנוניקל שיטת עבודה זו גם עם אובונטו, דרכה יציגו את יתרונות מערכת ההפעלה המלאה לצד התמיכה במסכי המגע הפופולריים בעולם המחשבים, הטאבלטים והסמארטפונים גם יחד.

הטאבלט אינו המוצר הנייד ההראשון המבוסס על מערכת ההפעלה Ubuntu. בשנה שעברה השיקה קנוניקל שיתופי פעולה עם חברות כמו BQ ו-Meizu והציגה מכשירי סמארטפון שונים המשלבים את מערכת ההפעלה שזכו להצלחה יחסית.

סמארטפון Meizu MX4 עם מערכת ההפעלה אובונטו
סמארטפון Meizu MX4 עם מערכת ההפעלה אובונטו

הדרך לשיתופי פעולה אלו נעשתה לאחר הכישלון שנחל ניסיון החברה לייצר את סמארטפון האובונטו המושלם, Ubuntu Edge, בשנת 2013, אז פנתה קנוניקל לפלטפורמת גיוס ההמונים אינדיגוגו לשם ניסיון גיוס של 32 מיליון דולר, מתוכם הצליחה לגייס כ-13 מיליון “בלבד”.

מפרט טכני

מפרטו הטכני של הטאבלט כולל מסך Full HD בגודל 10.1 אינץ’ בפורמט רחב (16:10) בעל צפיפות פיקסלים של 240ppi, מעבד  מרובע ליבות בתדר 1.5GHz המשולב במערכת על שבב MT8163A מבית MediaTek, הכוללת את המאיץ הגרפי Mali-T720 MP2, זיכרון עבודה בנפח 2GB RAM ושטח אחסון של 16GB עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס MicroSD (עד 64GB נוספים).

סוללת הטאבלט הינה מסוג Li-Po ומספקת קיבולת של 7,280mAh ומערך הצילום כולל חיישן מצלמה ראשי בגב הטאבלט, המספק תמונות באיכות 8 מגה-פיקסל ווידאו ב-Full HD וחיישן סלפי בקדמת המכשיר המספק תמונות באיכות 5 מגה-פיקסל. ה-Aquaris M10 for Ubuntu תומך בקישוריות בלוטות’ 4.0 וב-WiFi מתקן 802.11b/g/n ומשלב גם רכיב GPS ואת טכנולוגיות האודיו של Dolby Atmos. מימדיו עומדים על רוחב של 246 מ”מ, גובה של 171 מ”מ, עובי של 8.2 מ”מ ומשקלו 470 גרם.

את מחירו של הטאבלט לא חשפה קנוניקל, אך מאחר ומדובר בטאבלט הנמכר כיום בשוק יחד עם מערכת ההפעלה אנדרואיד, ניתן להעריך כי מחירו לא יהיה שונה בהרבה ויעמוד סביב 260 אירו (כ-1,100 שקלים). את הטאבלט ישיקו קנוניקל ו-BQ ברבעון השני של 2016 ויש להניח כי נזכה לראותו לראשונה בדוכן אובונטו בתערוכת המובייל MWC 2016 הנערכת בברצלונה בין התאריכים 22-25 בפברואר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים