גאדג’טי מסקר: Antec Neo Eco 620W

חברת ANTEC לאט לאט משתלטת על שוק המארזים בישראל. עכשיו החברה מנסה להיכנס חזק לשוק הספקים בארץ ובשל כך היא הזעיקה את הספק החדש שלה שכבר נימכר בצורה מדהימה אצלנו – Neo Eco 620W.

ספק מחשמל!

חברת ANTEC – אחת ענקיות המארזים והספקים בעולם כבשה את ישראל כבר מזמן, לפחות בשוק המארזים. לאחרונה סיקרנו אף את המארז ANTEC LanBoy של החברה ואכן התרשמנו שמדובר בציוד מרשים ואיכותי, כיאה לחברה עם ותק כמו של ANTEC.

עכשיו החברה מנסה להיכנס לנעליים גדולות בשוק הישראלי, נעליים שחברות כמו Thermaltake,  FSP, Enermax ו Crosair כבר מזמן שולטות, שוק הספקי כוח. בדקתי את הספק החדש מסדרת Neo Eco וניסיתי להשוות אותו לספקים אחרים שאיתם עבדתי בעבר וזה מה שיצא. אגב לאלה שלא יודעים חברות הספקים הגדולות בעולם כמו FSP ו SeaSonic משתפות פעולה עם חברת Antec כאשר המהנדסים של Antec מפתחים את הספקים והמפעלים של 2 הענקיות מייצרות אותם.

כשמדובר בספק, בד”כ אנחנו מצפים לצרור קטנטן ואכן זה מה שקיבלנו, רק בצורה מוזרה. את הספק + ערכת ברגים וחוברות התקנה והסברים קיבלנו בקופסא חומה חביבה ואילו את הכבלים קיבלנו בקופסא שחורה נפרדת. רעיון מוזר אבל לא מטריד. הספק כבד, אין ספק שמדובר בספק TRUE כיאה לחברת ענק אשר שוקל בערך 2.2 קילו ומתהדר בתקן – 80+.

התקן המדובר הוא תקן מחמיר מאוד לספקי כוח המיועדים למחשבים אשר אמור לבחון את יציבות המערכת ביחס ליעילות ואיכות וכמובן גובה הדציבלים שהספק פולט – או בשפה פשוטה הרעש שהספק מייצר.

הספק חצי מודולארי ולכן מאפשר לנו להשתמש בכבלים הבסיסים שאותם גם ככה אנחנו צריכים כסטנדארט כגון: צמת 24 פינים, צמה למעבד 4-8 פינים, צמת PCIe – 4-8 פינים, 3 חיבורי MOLEX ואם המחשב שלכם ישן או שאתם סתם לא רוצים להיפרד מהתקן הפלופי שלכם – צמת פלופי.

בגב המארז ניצב לו מאוורר איכותי מאוד 120″ בצבע התואם את הספק כולו – שחור. מאחורי המאוורר אפשר לראות יחידת קירור אינטנסיבית של מתכת המזכירה לנו קירורים הנמצאים בד”כ בלוחות אם – בונוס רציני לאנשים שאוהבים לטחון את הספק שלהם. לאלה שתהו הספק הוא אוניברסאלי, כלומר אפשר להשתמש בו ברחבי הגלובוס לא משנה מה המתח הנמצא בשקע במדינה בה אתה חי כרגע. כך שהספק יכול לשמש כמתנה למשפחה או רכישה גם מחו”ל למקרה וחשבתם על כך.

ביצעתי מספר בדיקות יציבות כולל OC עם מערכת המחשב הבסיסית שלי E8400 ולוח DFI DK P35-T2 וכמובן כרטיס מסך HD6950 של חברת SAPPHIRE אשר כלל גם המהרה לכרטיס מסך ואכן המערכת הייתה יציבה מאוד. כאשר ניסיתי לשים 2 כרטיסי 6850 המערכת החזיקה מעמד אך בחלק מהמשחקים הדורשים גרפיקה מאוד גבוהה ויותר מאמץ הספק פשוט החליט לא לתקן את המתח ופשוט לקרוס ובצדק (כמובן בשינוי של המעבד והלוח אם). חשוב לי לציין שוב לאחר מספר הערות בסיקורים קודמים, שהסיקורים שלנו לא מיועדים למומחי החומרה אלא לאנשים שהם פשוטי העם, כלומר אנשים שלא מבינים לעומק. אחוז האנשים המבינים בחומרה בכלל האוכלוסיה בישראל הוא בין 4 ל- 5 אחוזים בלבד כך שמכלל האנשים הגולשים באתר תוכלו להסיק לבד למי הסיקור מתאים!

סיכום

הספק באמת ספק לא רע כאשר המחיר שלו נע בין 360 ל- 445 שקלים בישראל. הספק איכותי, יציב, נותן ביצועים גבוהים אבל ממש לא רצוי לבעלי מערכים SLI/CF מורכבים של כרטיסים מהשוק הגבוה.

ביחס לביצועים והיותו חצי מודולארי ממקם אותו לא רע ברשימה של הספקים הטובים לשוק הנמוך ולכן אני מחליט להעניק לו את פרס המומלץ ואף בחום.

 

זוכה פרס המומלץ:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים